Otvorený list poslancom OcZ z 20.11.2013
Vážení páni poslanci,
zúčastňujem sa obecných zasadnutí len v tomto roku a viedla ma k tomu snaha a záujem o nachádzanie odpovedí na otázky, ktoré mi kladie jednako samotný pobyt v našej obci, ako aj stretnutia a následné rozhovory so spoluobčanmi pri ich každodennom žití.
Už na samotnom druhom tohtoročnom OcZ, ma prekvapil štýl, akým sú tieto zasadnutia vedené, aká je kultúra rokovaní, aký je Váš prístup k riešeniu problematiky obce, správanie a postoj k občanom, ktorí majú aj nepríjemné otázky, ktorí sa dožadujú vysvetlení, ponúkajú riešenia a pod...
Apelujem na Vás v prvom rade ako na ľudí, ktorí majú česť a dobrovoľne sa podujali na neľahkú ulohu poslanca, ako zastupiteľa nás všetkých občanov v snahe riešiť problémy, ktoré život v obci prináša, a kde si plne uvedomujete túto zodpovednosť za nás všetkých.
Mám za to,že túto úlohu ste prijali bez nátlaku a bez akýchkoľvek zámerov ktoré by obci mohli uškodiť, že chcete konať tak, aby ste sa všetkým občanom a svojim blízkym pozrieť bez sklopenia pohľadu do očí, tak aby Vám nikto nikdy nemohol povedať, že ste v tejto úlohe neobstáli.
V toto verím a pevne dúfam,že v nadchádzajúcom, Vašom poslednom poslaneckom roku 2014 neurobíte už viac chýb ako doposiaľ a že tie, ktoré obec trápia vyriešite k spokojnosti Vašej ako aj nás všetkých.
Keďže problémy sú neustále a otázky sa množia, dovolím si Vám predložiť zopár ďalších ku ktorým žiadam vysvetlenie :
- K predchádzajúcemu zastupiteľstvu zo dňa18/9/2013 a nasledovne z úloh z neho vyplývajúcich ma zaujíma :
- bod 3, - v zmysle pripomienky Ing. Bánika –aký je postup pri nesplnených uzneseniach a koľko takýchto uznesení je k dnešnému dňu ?
- v zmysle pripomienky p.Dobríkovej – je už spracovaný interný predpis prednostom OcÚ pri odovzdávaní fin.
prostriedkov ?
Na pripomienky mal odpovedať starosta písomne – o d p o v e d a l ???
Ak áno požadujem verejné zverejnenie, ako súčasť webu obce !
- bod 9, - Ing. Bánik kritizoval nedodržiavanie zasielania podkladov k rokovaniam OcZ v lehote 7 dní pred
zasadaním OcZ!!!
Sľúbil Vám starosta aj v mene obecného úradu nápravu?
Ako to bolo s prípravou podkladov v minulosti?, a ako to bolo napríklad k dnešnému zasadnutiu ?
- ako je to vlastne aj s Vaši pripomienkami? Realizujú sa?
napr. Mgr. Karak – neporiadok na streche obecných garáži, neudržiavané nástenky politických strán v obci, pripomienky k daniam - urbár - stretnutie,
napr. PhDr. Kúdelková - chátrajúci stav železničnej stanice v obci – čo s tým mieni obec robiť ?
Natíska sa otázka – prečo si obec pestuje takúto reklamu?
Koľko vlakov denne prejde – koľko ľudí tento stav vidí !
Samozrejme že si to spoja s obcou a nie so železnicou !
napr. p. Pastírová – posledne v celku 6 zaujímavých otázok, - od parkovania pred MŠ a cintoríne cez hospodárenie Valbytu, vrátane prehodnotenia nájomnej zmluvy so ŽP Šport, k vypracovaniu prehľadu čerpania financií pri rekonštrukcii bývalej pošty na MŠ až po vyčíslenie sumy z rozpočtu pre futbalistov !!!
Čo myslíte páni poslanci dostanete odpoveď na svoje pripomienky, či podnety a vôbec príde na rad aj ich realizácia ?
Alebo si budete pred nimi zatvárať oči a tváriť sa že o nič nejde, tak ako to konáte voči nám – občanom – Vašim voličom!!!, ktorých permanentne ignorujete a namiesto toho aby ste s nami hľadali spoločnú reč pri poukazovaní na nedostatky a hľadaní riešení, v rámci svojho poslaneckého mandátu, ktorý Vám bol zverený, konáte netransparentne, nevyužívate možnosti ktoré sú Vám dané zákonmi, svojim nekonaním vo veciach hospodárenia sa prakticky stávate spoluzodpovednými za nedostatky, ktoré boli obci v minulosti vytknuté a tak vlastne napomáhate udržiavať pasívny stav a nehľadáte absolútne vyvodenie zodpovednosti, čo Vás už teraz diskriminuje v tom, aby ste sa uchádzali aj o ďalšiu dôveru občanov v budúcnosti !
- K mojim otázkam Vám položenými na OcZ 24/4 a následne rozšírenými na OcZ 19/6, som doposiaľ z Vašej strany nedostal komplexnú odpoveď, a tak sa pýtam, keďže to uvažujete riešiť formou prijatia uznesenia, či dnes nájdete odvahu prijať takéto uznesenie tak ako to avizoval Ing.Bánik na OcZ 18/9/2013.
Samozrejmosťou tohto uznesenia by mali byť aj odpovede na všetky otázky položené aj občanom M.Poliakom, či inými spolu-občanmi.
- Kam sa podel rokovací poriadok ?
Na poslednom OcZ /3/10 / -som poukázal na rozpor v znení rokovacieho poriadku, ktorý bol uverejnený na webe obce, s verziou
ktorú mi predložil prednosta obce, kde on tú svoju označil za jedine pravú a tú na webe nazval pracovnou !!! Takže mi občania sa riadime podľa úradne neplatnej zverejnenej listiny a Vy poslanci a starosta podľa akej ?, tej prednostovej zo šuflíka ?
Kto je vlastne zodpovedný za takéto uvádzanie do omylu ?, keď to vlastne nikto nekontroluje !!!
Aj toto je vizitka obce – prvý kontakt obce s jej návštevníkmi, kde web obce je neaktualizovaný a uvádzaný dokument neplatný!
Nehovoriac o tom, že dodnes nie je pre istotu zverejnený žiadny rokovací poriadok.
- Majú obecné noviny vypracovaný vlastný štatút ?
Štatút ktorý by presne pomenoval a vymedzil kroky, podľa ktorých by obecné noviny mali fungovať!
Z ktorého by bolo jasné :
- ako sa volí redakčná rada
- aká je jej činnosť
- aké je obsahové smerovanie obecných novín
- kto môže do novín písať
- aká je ekonomika novín
- inzercia – propagácia – všeobecné ustanovenia a pod...
- Výročná správa obecnej spoločnosti Valbyt s.r.o.
Na mimoriadnom OcZ zo dňa 3/10/bolo v bode 4, v pozvánke avizované aj predloženie tejto správy, ktorú ste napokon jedno-hlasne všetci prítomní poslanci stiahli z rokovania, nakoľko tomuto zasadnutiu predchádzalo samotné Valné zhromaždenie uvedenej
spoločnosti, a podľa slov starostu sa ňou teraz nebudete zaoberať a výstup z tejto správy je pre občanov nedostupný, pretože sa vraj jedná o obchodné tajomstvo.
Toto tvrdenie by obstálo v prípade komerčnej súkromnej spoločnosti, ale nemôže to obstáť v prípade, že majiteľom a zriaďovateľom je
obec v % podiele 100%.
To že občania doteraz nevedia, ako to vlastne s hospodárením spoločnosti vyzerá, svedčí opäť o Vašom prístupe k zodpovednosti
a transparentnosti voči obci a občanom samotným.
Ale horšie ako neinformovať občanov o stave hospodárenia, je nechať tento stav stavom nazvaným status quo,t.j. stavom nemenným, ktorý by pri súčastnej finančnej kondícii mohol a môže a spôsobí, že obec pri sanovaní spoločnosti vynaloží /a už aj vynakladá/omnoho finančných prostriedkov naviac ako je alebo to bude nutné!,čo v konečnom dôsledku zhorší ekonomiku obce!
Tu by ma zaujímalo aj stanovisko hlavného kontrolóra, s jeho prípadnými zisteniami a následnými riešeniami obce?
Alebo je toto premyslený postup za účelom likvidácie spoločnosti a zametenia stôp z minulosti ???
- A ešte dve malé otázky : 1. V areáli futbalového ihriska sú umiestnené reklamné billboardy – ako je to s poplatkami za ne ?
2. Nemyslíte, že v čase úcty pre našich blízkych by na cintoríne mal byť velký kontajner na odpadky vzniknuté pri zveľaďovaní hrobov ?
So záujmom očakávam Vaše vyjadrenie
Ing.Ján Holko
20/11/2013