Otázky na zastupiteľstve 5. 3. 2014
Otázky položené na OcZ dňa 5/3/2014 Jánom Holkom:
1. V súvislosti so zmenou vo vyplácaní dávok v hmotnej núdzi, po novom, pýtam sa či už má obec spracovaný zoznam ľudí, ktorým bude prácu ponúkať nakoľko vyplácanie dávok je podmienené odpracovaním 32 hod. mesačne, a či je spracovaný plán prác a miest ktoré budú zveľaďované ako to bude koordinované ?
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "Nakoľko dávku v hmotnej núdzi vypláca ÚPSVAR a nie obec , zoznam uchádzačov sa riešil s úradom práce. Zoznam je vypracovaný, práca bola ponúknutá a dohody si podpisoval úrad práce s uchádzačmi sám, nakoľko museli spĺňať aj podmienky stanovené ÚPSVR. Plán prác je spracovaný, no podnety od občanov sú stále vítané, samozrejme je spracovaný aj zoznam miest, na ktorých sa tieto činnosti budú vykonávať. A ako to bude koordinované? – nakoľko na koordinátorov prispieva úrad práce a úrad práce zadáva aj počet koordinátorov, ktorí spĺňajú podmienky, na našu obec nám boli pridelené 2 koordinátorky."
Zaujímalo by ma ako sú poriešené pripomienky občanov z minulého roku ?
Napríklad :
2. V súvislosti s odpredajom pozemkov pre záhradkárov mal byť vypracovaný znalecký posudok a geometrický plán a komisia výstavby sa má stretnúť v ďalšom jednaní so záhradkármi. Ako to stojí ?
- Odpoveď starostu bola, že nie je to také jednoduché.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "V súčasnej dobe boli vyzvané geodetické firmy na vypracovanie cenových ponúk na zhotovenie znaleckého posudku. O ďalšom postupe budú záujemcovia informovaní prostredníctvom Valaštianskeho hlásnika."
3. Vypracovala obec geometrický plán, v súvislosti s požiadavkou p.Kučeru ohľadne zámeny pozemku, a ako to prebieha ?
- Starosta vyzval prednostu, aby odpovedal, čo o tom vie, prednosta si nemohol spomenúť.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "Geometrický plán bol vypracovaný a doručený na obecný úrad. Obec vyzve dotknuté osoby za účelom doriešenia majetko právneho vysporiadania."
4. Uvažuje vôbec obec s ponukou na odpredaj pozemkov od p. Nikla aby sa zviditeľnila historická pamiatka „Mlyn“a prebehla následná rekonštrukcia z fondov EU, podporila to aj miestna Matica. Rokovala vôbec obec s majiteľom ?
- P. Krupa odpovedal, že p. Nikel mal prísť na obecný úrad s predložením vlastnej predstavy čo a ako. Doteraz neprišiel.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "MO MS mal vstúpiť do jednania s pánom Niklom, ktorý by po vzájomnej dohode by odkúpil len časť pozemku a „Mlyn“ výsledok jednania závisí od konečného vyjadrenia ústredia MS v Martine."
5. Bude obec riešiť chátrajúcu železničnú stanicu ? Vstúpila už do jednania s majiteľom ?
- Odpovedal p. prednosta: "Snažíme sa ju udržiavať v poriadku." ("No nejak sa vám nedarí," poznamenal p. Holko.)
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "Obec oslovila Železnice SR Zvolen, ktoré t. č. neplánujú s nehnuteľnosťou nakladať, neplánujú ju ani zbúrať ani ponúknuť na odpredaj."
6. Pripravuje sa návrh novej nájomnej zmluvy ohľadne nájmu futbalového areálu so ŽP ?
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "doterajšia zmluva je platná do 31. 12. 2014."
7. Bola alebo sa bude riešiť kanalizácia na Záhradnej ulici ?
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "Kanalizácia na Záhradnej ulici nebola plánovaná. Je v pláne oprava odvodňovacích rigolov."
Stále sa musím vrátiť aj k zodpovedanie mnou položených otázok – nič sa nedeje – je to normálne?
8. Žiadam z dôvodu transparentnosti o zverejnenie plánu investičných akcií pre tento rok na web-stránke ako aj na úradnej tabuli !
- Odpoveď bola zamietavá, vraj sa to dá vyčítať z kapitálových výdavkov v rozpočte obce.
No z kapitálových výdavkov nevyčítame prečo sa pre tento rok napríklad plánuje investovať 10500 Eur pre MŠ, ktorá už nadobudla vlastnú právnu subjektivitu. Čo to má byť? Odpovedali, že to má byť oplotenie parčíka za OcU. Ak to má byť plot, cena je dosť vysoká v porovnaní s plotom okolo areálu MŠ na Švermovej ulici, ktorý sa robil minulý rok a stál do 5000 Eur.
9. Pýtam sa, či predražené investičné akcie v minulom roku boli dôvodom toho, že občania obce nedostali pre tento rok stolové kalendáre, tak ako to bolo dobrým zvykom, keďže Vy poslanci ste si odmeny udelili a starostovi ste plat zvýšili ?
- Odpovedal p. Krupa že tlač kalendárov pre obyvateľov Valaskej nepredložili na rokovanie, pretože rok predtým to bolo ťažké presadiť.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "Otázka je adresovaná poslancom. Poslanec Krupa informoval, že náklady na vydanie kalendárov neboli zahrnuté do rozpočtu obce."
10. Prečo je zoznam dlžníkov zverejnený iba vo forme vyvesenia na nástenke na chodbe obecného úradu a nie na úradnej tabuli a web stránke? Zároveň sa pýtam aj poslancov za strany Smer (4) a SNS (4) či im je i naďalej takáto forma zverejňovania ešte blízka, po predchádzajúcich kopancoch zo strany ich vrcholných predstaviteľov?!
- Odpovedal p. prednosta, že dlžná suma by musela presahovať cca 170 Eur, nevie presnú sumu. Vymožiteľnosť daní a poplatkov vo Valaskej im závidí aj štát. Ale ťažko napríklad vymôžu dlh od podniku Strojárne Piesok, ktoré už neexistujú. Zoznam dlžníkov vyvesený pri dverách kancelárie má účinnosť, nech sa ideme pozrieť koľko ľudí z neho už vyškrtli. (9 dlžníkov ?).
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnej 20.3.2014: "K prvej časti otázky – v zmysle platnej legislatívy Obec môže zverejniť zoznam daňových dlžníkov podľa stavu k 31. decembru predchádzajúceho roka, u ktorých úhrnná výška daňových nedoplatkov presiahla u fyzickej osoby 160,- a u právnickej osoby 1 600,-eur."
Otázky položené na OcZ 5.3.2014 od J. Petráskovej.
Prvú otázku mám na všetkých poslancov a zamestnancov obce:
1.) Kto z prítomných bol pri otváraní ponúk na verejné osvetlenie v Trnave?
- Odpovedal starosta za všetkých poslancov: „Nikto!“ ďalej sa vyjadril v tom zmysle, že išlo o verejné obstarávanie elektronickou aukciou a je to nový trend.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnenej 20.3.2014: „prebehlo elektronickou formou.“
Ďalšie otázky sú na p. starostu a týkajú sa nového verejného osvetlenia.
2.) Vážený p. starosta, schválilo vám obecné zastupiteľstvo podpísanie zmluvy s Ecoled solutions? Ak áno, kedy to bolo?
- To sa riadi inými pravidlami.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnenej 20.3.2014: „Áno, zmluva je zverejnená na web stránke obce.“
3.) Dala ponuku okrem firmy Ecoled na verejné osvetlenie ešte iná firma?
- Bolo ich asi 6.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnenej 20.3.2014: „áno, verejné obstarávanie prebehlo formou elektronickej aukcie v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní.“
4.) Kto sa zaručil za firmu Ecoled solutions, keďže nespĺňala podmienky verejného obstarávania a nemohla predložiť projekty verejného osvetlenia za posledné tri roky, pretože nepodnikala s týmto zameraním a s takýmto názvom ešte neexistovala.
- Takáto informácia nám nie je známa. Odkiaľ to máte? (Moja odpoveď: z registra na internete) Na to vám neodpoviem.
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnenej 20.3.2014: „Nikto, takáto informácia nám nie je známa.“
5.) Keď ste podpisovali zmluvu, rátali ste s tým že neskôr chcete na stĺpy verejného osvetlenia montovať kamery? Podľa bodu 5.6 nie ste oprávnený robiť zásahy na predmete nájmu a môžete si len na vlastné náklady a nebezpečenstvo namontovať a demontovať vianočné osvetlenie 5.8. Ako to máte s firmou Ecoled vyriešené?
- Nie je to tak. Vy nehovorte, čo je v zmluve!
- Oficiálna odpoveď podľa zápisnice uverejnenej 20.3.2014: „Detaily tohto druhu nie sú predmetom riešenia Obecného zastupiteľstva.“
1. Váž p. starosta, ako je možné podpísať zmluvu s Valbytom na prerábanie soc. zariadenia ZUŠ, určiť cenu 25.000,- Eur a až po mesiaci dať na to urobiť rozpočet?
- Ja môžem zverejniť zmluvu tri mesiace po podpise. Nepozerajte sa na dátumy.
2. Na koľko Eur vychádza rekonštrukcia soc. zariadenia ZUŠ podľa rozpočtu od p. Turňu?
- Neviem, dajte mi otázky vopred, aby som sa mohol pripraviť.
- Oficiálna odpoveď uverejnená v zápisnici 20.3.2014: "Odpoveď starostu: Momentálne sa k tomu neviem vyjadriť“.