Muzikál Soľ nad zlato zachránil starostov herecký výkon

Muzikál Soľ nad zlato zachránil starostov herecký výkon

Hlavnej úlohy starnúceho kráľa sa zhostil celkom zábavne starosta Juraj Uhrin. Radcu mu robil poslanec Marek Poliak. Na to ako na zastupiteľstvách proti sebe bojujú, tu spolupracovali. Rozumeli si aj pri príprave "chrumkavých lievancov." Valaštiansky muzikál Soľ nad zlato totiž nebol v prvom rade postavený na klasickej rozprávke podľa Dobšinského, ale na českej rozprávke Byl jednou jeden král s nezabudnuteľným Jánom Werichom a Vlastom Burianom. Spevácke výkony ani jedného účinkujúceho ucho nepotešili. Ale muzikál sa oplatí vidieť už pre samotného starostu, ktorý sa ako herec blysol. Ostatní mu vytvorili aspoň pekný komparz. Muzikál sa bude hrať aj v pondelok dopoludnia pre žiakov ZŠ. Video si môžete pozrieť tu:  https://www.youtube.com/watch?v=8N4ED401QZc&feature=youtu.be

 

Video si už na youtube nepozriete, lebo ZUŠ Valaská, či pán Jenča má problém s autorskými právami. Hlavne, že na kultúrnej komisii v roku 2015 plakali, ako ich nepríde točiť telka a celý svet nevidí kultúrnosť tejto dediny a jej podujatia. Pán Jenča vtedy navrhol živú kameru, točme si sami. Keď pre nich niekto túto reklamu zadarmo urobí, dožadujú sa autorských práv a chcú ho žalovať. Kde a v akom svetle chcete byť teda videní? 

(jp, 25.10.2015)

 

Diskusná téma: Soľ nad zlato zachránil starostov herecký výkon

Pani zakomplexovanej

Zuzana M. | 12.11.2015

Som zhnusena z toho,co som sa tu dočítala.Muzikál bol nádherný,bola som milo prekvapená z výkonov dospelých účinkujúcich.Deti boli samozrejme úžasné. Bola som si pozrieť aj reprízu a bavila ma rovnako ako 1x. Prajem všetkým,ktorí sa podieľali na príprave tohto muzikálu,aby ich neprešla chuť po takejto odozve (jednej zakomlexovanej)osoby.Tešíme sa na ďalšie vystúpenia ZUS.

???

Nikola | 08.11.2015

Akože pani Petraskova prečo by mala zuška porušiť autorské práva? Porušili ste ich vy mohli ste sa do predu ohlásiť a nie to dávať na verejnú stránku... Vy ste naozaj nechapava, nechapete že každý normálny človek sa skôr ospravedlni ja by som to spravila ale vy ešte musíte a musíte rozprávať na svoju obranu. Neznesiete pravdu tak sa s tým zmierte.

Re:???

Petrásková | 09.11.2015

Nikola, ZUŠ okopírovaním dialógov, dejovej línie použila cudzie dielo a ak na to nemala súhlas vlastníka autorských práv, dopustila sa porušenia zákona, hlavne ak za predstavenie vyberala vstupné. Čo sa stalo. Od detí sa na reprízach povinne vyberalo po 1 Eur. Ja som videonahrávku nevytvorila a nešírila ďalej za obchodným účelom. A čo sa týka zhudobnenia, hudbu som úplne neodstránila len preto, aby nezmizol dojem, že ide o muzikál. Na verejnú stránku som to dala preto, aby to mali možnosť vidieť aj iní ľudia vo Valaskej, a ak by bola repríza, aby sa na to išli pozrieť, lebo sa to oplatí vidieť.

Valaštianská tragikomédia.

Jozef Pacera | 07.11.2015

Sledujem túto diskusiu a čudujem nad jednoduchosťou niektorých príspevkov, bez toho aby sa podpísali útočia na ľudí ktorí si to nezaslúžia, lebo práve im ide o Valaskú a jej občanov.
Pozrieť si toto divadlo som nebol, to preto že tam hral starosta. Keby táto obec prosperovala a využila potenciál ktorý má, bolo by to iné, rád by som si divadlo pozrel a aj starostovi zatlieskal, lebo tu sa nedá oddeliť tak významná funkcia, ako je starosta s rolou kráľa, práveže starosta tieto dve veci vedome spojil, prečo nech si každý domyslí.
Nepozeráme sa na to koľko stála škôlka, ihriská, osvetlenie , ako je to s krádežou trezoru, toto nás nezaujíma, k tomuto nevieme tak zápalisto diskutovať, veď mne toto gazdovanie v obci pripadá ako keby som si kúpil jeden chlieb za 100€ a vytešoval sa že budem mať čo jesť, a pritom som si mohol za tie peniaze kúpiť ešte polku prasaťa.
Keď sa budeme takto zbabelo správať, necháme šafáriť s našimi daňami, nebudeme sa zaujímať o veci verejné, zostane nám len toto dedinské divadielko a niekto si bude chodiť do Národného divadla.

!!!!!!

Účinkujúca | 07.11.2015

Už neviem čo tu mám vlastne pisat pretoze mi príde ze komunikácia s vami bude nekonečna !! A viete čo ! Absolútne by som sa nebála Vám to povedať všetko do oči ! Myslite ze sa bojím ? Ak áno ste na omyle !! Ale načo ? Aby ste potom o mne mohli napísať nieaky članok samozrejme v (negatívnom zmysle )? ... Táto konverzácia s vami je prím hrozná a vlastne načo sa tu snažíme Vám niečo povedať keď vy si aj tak stále idete svoje !!! Asi si tu len minime zbytočne našu energiu a aj tak z toho nič nebude !!! Vidíte čo sa tu deje !! Vidíte aké sú reakcie na vaše články ? Vy nepíšete pravdu vy píšete to čo chcete a to čo Vám príde dobre a vždy je to adresované proti niekomu !! Raz proti ZUŠ-ke a čo je najčastejšie proti starostovi !! A inak ako si vy dovolíte natáčať na takom to podujatí ? Prišli ste sa niekoho opýtať ? Máte na to všetky autorské práva od rodičov. Mládeže či ZUŠ-ký ?? Keby ste sa boli spýtať a do prednú dohodnúť určite by to bolo brané inak ale takto ! Je to až vyslovená drzosť !! Keď vás tak baví fotiť prečo nejdete fotiť prírodu Valaskej ? Ale fototermín ľudí na zastupiteľstvách ? Veď je to až úbohé z fotakom chodíte hádam aj na záchod aby sa tam nestalo niečo zaujímavé samozrejme niečo negatívne čo sa týka našej obci a vy by ste to nemali zdokumentovane !! To by bola pre vás asi tragédia !! Neviem !! Povedať prečo Vám to stále nedopina alebo ste to stále nepochopila ! Ale asi to ani nepochopíte myslím si ze to je aj tak zbytočne !! Všetci čo Vám tu napísali pre vás sú ukradnutí aj tak si budete mlieť iba svoje ( práve len to negatívne ) neviem ja mám tak trochu bližšie k psychológie a toto vaše NEGATÍVNE správanie je v porovnani miska porucha !!!! Nechcem byt hlúpa ani vulgárna ale už mi to fakt nedalo ! Neviem či si takto riešite vaše komplexy ale možno by Vám pomohlo niečo iné ! ! Vaše veľké ego už je na bode mrazu zamyslite sa už konečne nad sebou ! S pozdravom a veľkým ospravedlním sa s vami lúčim ( prepáčte za hnusne vyrazí pani Petráskova ale vy ich používate v každom vašom článku !

Re:!!!!!! účinkujúcej

Petrásková | 08.11.2015

Ako vás mám brať s plnou vážnosťou, keď sa nepodpíšete? Prepáčte, ak som vás v článku nedocenila. Čo sa týka fotenia, fotím aj prírodu Valaskej, stačí keď si trochu polistujete na tomto webe (napr.: Fotoalbumy, Zaujímavosti Valaskej a okolia a pod.)

Na začiatku predstavenia nič také nebolo ohlásené, že by sa nemohlo fotiť, alebo natáčať. Kto si to neželá, zvykne to ohlásiť. Zažila som len pár krát takéto ohlásenie a v jednom prípade to bol najhorší cirkus aký som kedy videla, volal sa Tor...do. Ak by to totiž niekto natočil, stratili by všetkých divákov. Kvalitný cirkus, napríklad Aleš s tým problém nemá. Fotím bez blesku, nebehám popred javisko, nikoho tým teda neobťažujem.
Bol muzikál Soľ nad zlato verejné predstavenie, alebo súkromné?
Pred koncoročným koncertom ZUŠ ma zástupkyňa a riaditeľka ZUŠ požiadali, aby som pre nich nahrávala, že oni popri iných starostiach na to nemajú čas.
Bohužiaľ, niekto si tam z koncertu urobil telefónnu ústredňu a musela som to maximálne zostrihať. Samozrejme moje video, nie je profesionálne, na to som ich upozornila.
Je pravda, že ma o natáčanie a fotenie nepožiadali na túto udalosť, ale keď som videla aj rozmazané fotky z koncertu La Gioia, ktoré boli v ZUŠ na nástenke, tak som urobila aj niekoľko fotiek, pre prípad, že by sa iným fotiacim fotky nevydarili. Urobila som to celkom nezištne, tak neviem prečo by vás to malo rozčúliť. Myslím, že deti a ich rodičia, už za tú obetu pre toľké nácviky tohto predstavenia si zaslúžia pekné zábery. Jeden fotograf, aj keď by bol profesionál, tak nestihne zachytiť všetko.

Rokovania OcZ je zo zákona možné nahrávať, fotiť, šíriť ďalej informácie, bez nároku prítomných na autorské práva. Ani osoby nie sú chránené autorskými právami.
Tu skôr ZUŠ mohla porušiť autorské práva, keďže svoje predstavenie prešpikovala scénkami a dialógmi podľa filmu. Mala na to súhlas vlastníka autorských práv filmu Byl jednou jeden král?

Keďže máte bližšie k tej psychológii, môžete mi vysveliť čo ste mysleli vaším výrazom "miska porucha !!!!"?
Ďakujem.

?

Dominika | 06.11.2015

Dlhšie som rozmýšľala či sem niečo napísať, alebo je to úplne zbytočné. Pýtam sa: "V akom svete to žijeme?" Namiesto toho, aby sme vyzdvihovali, podporovali to, čo je dobré len kritizujeme a hľadáme veci, ktoré sú zlé. Týmto narážam na autorku tohto veľmi, skutočne veľmi trápneho, úbohého a až dych vyrážajúceho článku.

P. Petrasková, uvedomujete si názov a vôbec význam pojmu "ZÁKLADNÁ UMELECKÁ ŠKOLA" ? Ak nie, na googli Vám to určite vyhľadá a tým nadväzujem na to, že tie deti, ale aj každý z tých ľudí, ktorý sa podieľal na tvorbe muzikálu nesedel doma, ale tvrdo makal a snažil sa zo seba vydať čo najviac. Určite to poznáte aj Vy, že sa Vám sem-tam a podľa Vašich "vysoko profesionálnych" článkov dosť často, niečo v živote nepodarilo. Týmto narážam na, podľa Vás, "zlé spevácke výkony" - v prvom rade sú to deti, v druhom rade sa to učia a v treťom rade boli aj tak úžasné. Sama ste matka,no Vaše deti sú asi chodiaca dokonalosť..

Samozrejme, pochopila som pointu tohto, ale aj iných článkov: Osobno-politické rozpory z minulosti, stále pretrvávajúce. K tomuto môžem napísať len toľko, že väčšie poníženie azda už ani neexistuje. Kompenzovať si vyššie spomínané veci, spojené s osobným nešťatím takouto formou je maximum ľudskej bezradnosti a hlúposti.

Je smutné, že rodičia detí, ktoré navštevujú ZUŠ musia čítať a vôbec, zapodievať sa niečím takýmto.. Nuž, každý sme iný.

Ešte by som sa chcela opýtať či si myslíte, že je v poriadku, že zverejnujete údaje, ktoré nemáte ničím podložené a navyše nie sú pravdivé. Myslím, že toto už bol ozaj veľký prešľap.

Každopádne, prajem Vám veľa šťastia.

Re:?

Petrásková | 06.11.2015

Uvedomil si niekto, že keď do zuškárskeho predstavenia obsadí komunálneho politika a starostu, že to už v prvom rade nebude o deťoch?

Myslím si, že je v poriadku zverejniť aj údaje, ktoré nie sú podložené, veď ide o to, aby kompetentní vyvrátili dezinformácie. Ak narážate na tých 16 000 eur, tak dúfam, že bude snaha urobiť nejaké vyúčtovanie a že tá suma bude nižšia. I keď vo Valaskej by som sa nedivila ani takémuto číslu. Veď aj postavenie dvoch záchodov v ZUŠ stálo 25 000 eur, pričom za tú cenu kúpite trojizbový byt vo Valaskej, nielen dva záchody!!!

reakcia na reakcie

Marek Poliak | 05.11.2015

Dobrý deň všetkým,
mňa osobne veľmi mrzí že tento muzikál nie je o deťoch a žiakoch ZUS, lebo tieto deti a žiaci si žiadnu kritiku nezaslúžia, Všetky deti a žiaci od augusta museli tvrdo makať a skúšať a nacvičovať a prisposobovať sa nam dospelým. Tak isto všetci pedagogovia, ktorí sa na nom podielali svojou prácou či pri hudbe speve a vyrobili krásne kulisi spolu so žiakmi si nezaslúžia žiadnu kritiku.

Mna osobne veľmi mrzi že na samotné predstavenie neprišli ludia len kvoli muzikálu a detom ale vačšina ludi prisla len preto aby videla mna a starostu obce vedla seba hrat divadlo a tým išla do úzadia pointa celého diela ZUS jej žiakov a jej pani riaditelky p. Škrováňovej p. Jenču, p. Škantárovej, a všetkých ostaných dospelých a pedagogov

Tak isto tá suma ktorá je uvedená v diskusii že vraj 16000,- nie je pravdivá. Obec stálo toto predstavenie približne podla mne známych čísiel približne 2500,- Eur a plus poskytnutie priestorov kinosály na skúšanie a samotné prestavenia

Re:reakcia na reakcie

Petrásková | 05.11.2015

Keby mal muzikál čisto žiacke obsadenie úloh, alebo keby aspoň hlavné úlohy neboli obsadené osobami verejného života obce, tak by sa to dalo vnímať celkom inak.

Viem, že vo Valaskej sú deti, ktoré by dokázali zahrať a odspievať aj tie postavy, ktoré jedna účinkujúca nepovažovala za vhodné pre deti. Som presvedčená, že deti dokážu zahrať akúkoľvek postavu, či je to starý kráľ, či starenka, či kuchár či radca.

Nakoniec ste boli vy so starostom tou pointou, na pódiu by ste si vystačili skoro sami. Keby som to video zostrihala ešte o ďalšie osoby, stále by malo pointu.

nazor

ucinkujuci - pan kuchar | 04.11.2015

Chcem tu napisat, ze je mi luto, ze naozaj len kritizujes a tento muzikal si to naozaj nezasluzi. Nie je to profesionalne dielo. My dospeli sme boli osloveni pomoct. Tak sme pomohli. Myslim, ze nikto sa nechcel nikde pretrcat a nikto nikomu nerobil komparz. A nikto zamerne neozvucoval alebo ozvucoval niekoho. Vela sme sa o tom rozpravali, urcite sa dalo urobit nieco lepsie. To vieme sami. Myslim, ze kazdy odhodil osobne averzie a kazdemu islo o to, aby z toho bolo pekne dielo. Myslim, ze bolo a klobuk dolu pred vsetkymi ucinkujucimi a vsetkymi, co sa na tom podielali. V kazdom divadle je upozornenie, ze nahravanie je zakazane. Ked uz, treba sa dopredu dohodnut. Ano, Janko Jenca ziadal , aby sa podujatia natacali obecnou kamerou, aby sa zachovali do buducna v archive obce, ZUS a pod. V prvom rade to bolo dielo detí, preto ocakavat dokonalost a to aj od nas dospelych amaterov nie je na mieste a treba potom ist do statnej opery alebo SND. Naozaj si tento muzikal zasluzil ine clanky, nez toto. Zneuzit aj takyto projekt na kritiku a zosmiesnovanie, je naozaj ubohe a ten projekt si to nezasluzi. S pracou starostu a inych ludi, ci obecneho uradu, to nema nic spolocne. Ja som na tento muzikal hrdy, drzim ZUSke palce, nech len v tom pokracuje. Verim, ze slov chvaly bolo a bude viac, ako tato uplne od veci kritika. Na taketo projekty ako sucast kulturneho diania v nasej obci mozeme byt len hrdi. Janka mala by si zvazit, ci skutocne chces ten clanok tu nechat. Je to urcite velky preslap a omyl, cely ten clanok.

Re:nazor

Petrásková | 05.11.2015

Robo ešte aj teba som pochválila osobne, že si bol lepší kuchár ako ten v rozprávke Byl jednou jeden král. Ak mi niečo úplne neladilo, bol to spev a keby som bola hluchá, tak mi to určite nevadí. Úprimne, aj teba som už počula lepšie spievať a možno to nebolo tvojou vinou, ale mikrofónom.

Nemala som čas napísať podrobný článok, aby som vyzdvihla všetky klady tohto diela, priložila som zostrih muzikálu a odporučila muzikál vidieť. Urobila som vášmu muzikálu reklamu, na úkor svojho voľného času, aby tí čo majú možnosť ho vidieť, aby sa išli naň pozrieť, že sa to oplatí. Nikoho som nehanila. Viem, že tento muzikál si nebude môcť pozrieť veľa Valašťanov, tak prečo im zobrať aj tú možnosť pozrieť si ho na internete, keď obec na to dala toľké peniaze, vraj 16 000 Eur.
Pozri sa na to, koľko videí z kultúrnych udalostí dala za posledné dva roky na internet obec! Ani jedno, a to sa tu každé dva týždne niečo koná. Mne to príde tak, že obec si vôbec neváži prácu tých ľudí, ktorí tu kultúru robia a nemá záujem to ani zdokumentovať tak, aby to bolo verejne prístupné. Nie všetci sa môžu zúčastniť všetkých akcií a možno by si ich radi pozreli.

Keď sa aj niečo natáča a obec platí niekomu za to, teraz narážam na rokovanie OcZ, online vysielanie "ktosi" zámerne sabotuje. Tak teraz si reklamu na svoje dielo sabotovala ZUŠ. Mne ide o to, aby prístup k informáciám mohli mať všetci, robím to zadarmo, na úkor svojho času.

Moje autorské práva napríklad na fotografie boli poškodené mnohokrát a stalo sa mi to už viac krát aj vo Valaštianskom hlásniku. Pričom ani nebolo spomenuté odkiaľ fotografia bola stiahnutá. Ale nesúdim sa, je to pre občanov.

Aj ja držím ZUŠ palce a vážim si, že pedagógovia zo ZUŠ Valaská vkladajú do predstavení a koncertov samých seba.

Ja s radosťou prijmem, keď vy z občanov, či účinkujúcich pošlete svoj článok na muzikál Soľ nad zlato, alebo na akékoľvek podujatie.

Táto web stránka bola založená, aby slúžila všetkým Valašťanom, aby mohli vyjadriť svoj názor.

Monika | 04.11.2015

Pani Petrásková a čo takto nájsť si takú obec kde by sa Vam žilo lepšie... kde by neboli samý herci a nebola by žiadna ZUš - ka ani nik. Asi by bolo najlepšie keby ste si vybudovali vlastnú obec kde by ste si obhospodarovala všetky funkcie. Určite by ste mnohým chýbala, ale neako by sme to tu bez Vás hadam zvládli.
V prípade, že toto nemáte v pláne tak akceptujte a tolerujte ostatných... nemôžeme byť všetci dokonalý ako vy !!!

Re:

Petrásková | 05.11.2015

Ak dokážem pochváliť starostu za herecký výkon po všetkých jeho úkladoch voči mojej osobe, tak je to určite viac ako len schopnosť akceptácie a tolerancie. Keď už niekomu vadí nielen kritika, ale aj pochvala, tak v tejto obci vládne veľmi malá miera tolerancie a akceptácie.

Pre pani Petraskovú

Učinkujuca | 04.11.2015

... Ak som dobre pochopila napísali ste ze ste nič nehanobila ? Skritizovali ste to tak ze je to všetko v dobro pána starostu ... Žiaľ naopak vôbec to nebolo myslene tak aby sa tam zviditeľnil ! Pán starosta ako aj pán Marek Poliak poskytli ako postavy do ktorých sa deti vyslovene nehodili .. Ďakujem ze ste mi ozrejmili ze máte s divadlom skúsenosti ! Videla som to sama ! Krásne divadielko predvádzate aj na zastupiteľstvách ! Neviem prečo je tomu tak ale asi máte nijakú vnútornú potrebu všetko okomentovať ! Ale ešte ani raz som vás nevidela s niečim pomôct !!!! Keď sa niečo dialo a bolo treba s niečim pomôct nikdy som nevidela ze by ste sa do toho nieak hrnuli naopak ku kritizovaniu tej veci áno ! Hneď ste svoje hlúpe komentáre podotkli !! Ste občiankou tejto obce bývate tu aj s dcérou ak dobre viem a stále nechápem prečo si sama pod sebou podlamujete ľad kritizujeme obec ?? Vy ste tak isto občanka obce Valaská !! A mali by ste dedine viac pomáhať ako kritizovať ! Je úbohé ze niektorý ľudia si neuvedomujú aké veľké predstavenie spravila ZUŠ Valaská ! Stali ste na Róm javisku ? Vy ste prežívali ten stres ? Ja si myslím ze nie ! A to ze vy každú jednu vec ktorá sa v obci správy okomentujete negatívne je úbohé pretože by ste mali obci pomôct a nie potápať ju pretože potapate seba ! A mali by ste si to uvedomiť ! Najprv robte a potom komentujete ! A hlavne vždy začnite od seba ! Pretože vaše články sú vždy negatívne a kritizuje vo väčšine pána starostu ! Ktorý ako každý človek má svoje chyby ale ničím sa neprevinil aby ste museli ešte aj z nevinného divadla na neho hádzať vinnu ze je to v jeho prospech !! Prajem Vám veľa úspechov v tím vašom divadle ktoré hráte !! Ale ak si myslite ze ste slávna alebo ze si hvisukete ego ste na omyle iba prudko klesate !

účinkujúca

Petrásková | 05.11.2015

Napíšte vy niečo pekné o tomto predstavení, rada to uverejním, lebo doteraz ste sa zmohli len na kritiku mojej osoby, a ta je úplne nepodstatná.

Pre pani Petraskovú

Účinkujúca | 05.11.2015

Myslím si ze vy stále neviete pochopiť to čo ja Vám píšem !! Ja len vravím ze vy viete všetko skritizujete ale nikdy sa nehrniete pomáhať ... Nechcela som vás nieako uraziť .. Ale mali by ste sa nad sebou zamyslieť ! V zmysle aj vašich článkov a tak isto aj Vašeho celkového "vystupovania " v našej obce ... Najprv konajte a potom kritizuje ... Myslím si ze spev nebol hrozný áno určite mal chyby pretoze vzniká tréma a tak isto tam je aj veľký stres !

Re:Pre účinkujúcu

Petrásková | 06.11.2015

Povedali ste mi niekedy, že potrebujete v niečom moju pomoc a ja som povedala nie? Určite nie.

Nemám povahu sa niekomu natláčať, ale ako som sem prišla do Valaskej stále je mojou prioritou predovšetkým zvýšiť kultúru dennodenného života, bezpečnosť, poriadok, zdravie, informovanosť, pravdivosť, hospodárnosť.

Napríklad naša železničná stanica je veľká hanba. Napísala som na ŽSR, či by súhlasili aspoň s tým, aby sme mohli zamurovať dvere do bývalej čakárne a vymaľovať fasádu, čakali nás oslavy obce a v decembri bude 120. výročie od vypravenia prvého vlaku. Poslala som im aj fotky ako to vyzerá, ako rozpadnuté sú schody, ktoré sú na ich pozemku. ŽSR urobila šetrenie, výsledok ktorého ste si mohli prečítať https://nasavalaska.webnode.sk/products/zeleznice-sa-rozhodli-zdevastovanu-stanicnu-budovu-odstranit/ Na základe môjho podnetu opravili aspoň časť schodov.
To je len jedna vec z viacerých, ktorými sa zaoberám a ktoré mám záujem zlepšiť.
Pre naše deti a pre bezpečnosť by bolo treba už konečne osadiť semafor na prechode cez I/66. Tak ja prosím vás, keď máte dobré vzťahy so starostom, presvedčte ho, nech to dá spraviť. Určite sa zvýši aj návštevnosť ZUŠ, pretože teraz tam môžu začať chodiť len deti, ktorých rodičia si na ich sprevádzanie a dovážanie dokážu nájsť čas.

Je tu kopec mládeže, ktorá nemá čo po večeroch vo Valaskej robiť, oslovte aj ich pri organizovaní takýchto podujatí.
Ak voči mne máte takú averziu, akú ste tu prejavili, nemyslím si, že ma dokážete osloviť a vôbec sa priznať, že ste to písali. Ak niekomu vadí aj to, že v tejto obci bývam, dýcham, rozprávam, nech sa poďakuje za to starostovi, bývalemu konateľovi Valbytu a Štubňovi. Bez nich by som tu nebola.

Soľ nad zlato

Účinkujúca | 03.11.2015

Milá pani Petráskova ... Aj ja by som si dovolila poznamenať niečo k vášmu článku . Myslím si že vy asi ani nemáte žiadne skúsenosti s divadlom a ani ako sa tažko tvorí takéto veľké predstavenie.. Je mi veľmi ľúto ze dospela žena sa zníži na takúto úroveň a vydá takýto doslova "hlúpy " članok ... Ospravedlňujem sa za vulgárny vyraz ale na takýto članok krajšie slovo ani neni ... Je veľmi až by som povedala trápne čo vy v tejto obci robíte .. Pardón nerobíte len všetko komentujete !! Vaše články sú založené na úplnej hlúposti .. Nechápem prečo je tomu tak ale asi na to máte dôvod .. Tak isto ako mi v tejto obci bývate aj vy a nerozumiem prečo sa stále snažíte obec nieako potápať ak tomu stále nerozumiete potapate sami sebe !!! Ak si myslite ze vaše články majú úspešnosť ste na omyle vaše články sú veľa ľudom na smiech ... A myslím si ze nemáte žiadne hudobne vzdelanie a nemôžete posúdiť kto ako spieval !! Z čoho vyplýva že asi vás sluch nebude veľmi dobrý . Deti a tak isto aj hlavne postavy sa na tím veľmi nadreli a výsledok predstavenia bol veľmi krásny a deťom sa páčil ! A tak isto majú z toho aj veľký osoh kedže sa veľa naučili !!! Prepáčte ale je až úbohé vaše ponižovanie a táranie o veciach do ktorých sa veľmi malo rozumiete asi toľko !

RE: Ucinkujuca

Petraskova | 03.11.2015

Vsimla som si, ze s divadlom ma vo Valaskej vela ludi skusenosti, stretam tu dost ludi, co sa hraju na hercov dennodenne, takze v tomto zmysle skusenosti s divadlom mam aj priamo z Valaskej. Urcite je nieco ine pozerat sa na predstavenie ako rodic, ktoremu tam vystupuje dieta a nieco ine je pozerat sa na to ako nezaujaty divak. Ja som vyzdvihla to, co mi najviac utkvelo v pamati. Spev ma veru na nedelnajsom predstaveni nenadchol. Mozno dalsie dni uz znel lepsie. Nikoho som nezhanobila, ako sa to vy pokusate na mne.

kráľ

Zuzana | 01.11.2015

Toto nemyslíte vážne. Vážený pán král prave predviedol aký je Tajtrlik (myslim ze ani nevie co to je a este ho to aj uráža). Sám pán král, zakazal pod hrozbou svojím podaným s kralovstva úradu, nakupovať u Poliakov a hľa, zrazu účinkuje s úhlavným nepriateľom. Čudujem sa, že pán Holko s pani Petráskovou sa tam
neprechdzali v dobových
kostýmoch.

Re:kráľ

Petrásková | 04.11.2015

A ja sa zas cudujem, ze tam nehral aj prednosta a referent pre rozvoj, lebo ten je tiez dobry herec. Zazila som ho a odporucam ho do dalsej divadelnej hry, ci muzikalu. A napríklad pana poslanca Krupu by som si vedela predstavit ako vecernikoveho deduska ;)

odpoveď pani Eve

Petraskova | 29.10.2015

Dovoľte, aby som objasnila, ako bol článok myslený. Rozhodne to nebola kritika na výkony detí, alebo ZUŠ Valaská.

Neviem z akého dôvodu, deti neboli dostatočne ozvučené, na balkóne ich nebolo takmer počuť, a preto pre mňa vyzneli ako pekný komparz, niečo čo dotvára hru. Zdôrazňujem pekný, lebo vytvorili naozaj pekný komparz.
Aby mal človek 100% zážitok, aj ozvučenie musí byť 100% a toto tam mal zabezpečiť profesionál. Tam by som si predstavovala viac profesionálnosti.

Deti, ktoré hrali v tomto muzikáli, majú za sebou už dosť vystúpení, či na koncertoch a projektoch ZUŠ, či vo folklórnych súboroch. Majú oveľa viac príležitostí ako deti v Brezne.
Deti si dokonca platili v lete tábor, aby to naštudovali, rodičia s nimi behali na skúšky, ale dostali sa im len menšie úlohy.

A keďže ich niekto poriadne nenazvučil, ich výkony vôbec nevyzneli, tak ako mohli.

Možno to bol zámer, aby ostatných nebolo tak dobre počuť, aby vynikli hlavné postavy.

Že to vyšlo v prospech starostu sa netreba ani veľmi čudovať, v podstate hral presne sám seba.

Ak som sa o niečom pochvaľne nevyjadrila, tak to bol spev a mala som na mysli spev sólistov nie zboru detí. Niekedy nebolo takmer nič počuť, potom to zase bľačalo.
U niektorých som čakala lepší výkon, lebo viem, že vedia spievať lepšie.

Je naozaj úžasné, že ZUŠ Valaská dokáže robiť takéto veľké projekty a smutné, že iné ZUŠ to nerobia, že svojich zverencov nenechajú ostrieľať sa na pódiách. V tomto je aj Brezno ako mesto ďaleko za touto dedinou. Ak sa smiem spýtať, vy ste z ktorej ZUŠ?

Diskusia k článku

pani Eva | 28.10.2015

Som pobúrená týmto článkom. Ukážte mi 1 ZUŠ- ku na Slovensku, kde sa robia takéto muzikály s deťmi a kde deti nacvičia v takom krátkom čase celé predstavenie.Osobne som sa bola z inej ZUŠky pozrieť na tento muzikál a bola som nesmierne prekvapená celkovou úrovňou ZUŠ Valaská. Pani, čo písala tento článok asi moc nerozumie umeniu a hlavne prácu s deťmi.Veď to nie sú profesionáli. Nech sa ide pozrieť na iné predstavenia z iných škôl.

Záznamy: 1 - 24 zo 24

Pridať nový príspevok