Zverejnená a následne stiahnutá zápisnica z OcZ 4.6.2014

19.06.2014 09:53

Všetkým obecne činným,

    S obrovským zanietením som si prečítal dnes zverejnenú zápisnicu z obecného zastupiteľstva zo dňa 04.06.2014 a vyhotovenú dňa 11.06.2014, kde sa nachádzajú priam úžasné informácie napísané zapisovateľom tejto zápisnice prednostom Petrom Minárikom. Veľmi zaujímavo zahrnul do zápisnice až 4 overovateľov zápisnice, 2 v uznesení p. Karak a p. Krupu a 2 na konci zápisnice p. Čiefovú a p. Starke,  takže ak to všetci už verifikovali svojím podpisom / o tom silne pochybujem nakoľko už p. Čiefová mi potvrdila že ona overovateľom ani nebola a ani nik ju neoslovil aby ju prišla podpísať/ klobúk dole pod týmto počinom. Teším sa na odpovede zvyšných 3 pánov či boli oslovený na overenie zápisnice a do akej miery sa s ňou stotožňujú.  

    Ja považujem túto zápisnicu za maximálne pohŕdanie obecným zastupiteľstvom, keďže sa tam nachádzajú aj nepravdivé informácie ohľadne uznesení, o ktorých hlasovalo obecné zastupiteľstvo, ja sa priam teším, že už konečne sa nájdu medzi Vami aj z dôvodu Vašej ďalšej kandidatúry do nového obecného zastupiteľstva či už na pozíciu poslanca alebo starostu obce, tak že konečne začnete reálne konať a nájdete spôsob ako konečne nájsť cestu k pravde a aspoň náznaku poriadku.

    Je pravda, že ja osobne som niečo takéto očakával, keďže prednosta veľmi zvláštnym spôsobom si robil, či vôbec nerobil poznámky k tejto zápisnici.

    A zároveň tak to bolo, ako vždy na zastupiteľstve veľa dohadov ako by to malo alebo mohlo byť. Jednoducho tieto zastupiteľstvá za posledné už skoro 4 roky sú jedna obrovská humoreska, ktorú odštartoval p. starosta pri skladaní sľubu a odmietnutí dať poslanecký mandát p. Štubňovi a v tomto nastolenom počiatočnom trende to veselo pokračuje ďalej.

    Skutočne sa snažím veriť, že Vám aspoň trošku záleží na tejto obci a jej občanoch.

S úctou a bez faloše Poliak Marek

Súviciace články: Druhé rokovanie obecného zastupiteľstva v roku 2014

Diskusná téma: Zverejnená a následne stiahnutá zápisnica z OcZ 4.6.2014

Občan obce Valaská

Poliak Marek | 20.06.2014

Vážený Pán starosta pod menom Občan obce Valaská,
najväčšiu hodnotu tejto diskusie má určite a jednoznačne má Váš príspevok obsahom aj množstvom slov, kedže na niekoľko 100vák otázok Vám položených počas 4 rokov Ste nedokázal väčšinou odpovedať alebo keď Ste odpovedal tak dokopy Ste nepoužil toľko veľavravných slov ako teraz. A zároveň ma obrovsky teší, že obrovskou mierou prispievate k popularite tejto stránky a jej návštevnosť sa parádne zvyšuje a zároveň prostorekosťou nás všetkých sa to krásne posúva aj medzi tých ktorí nikdy nezablúdia na túto stránku.

Odpoveď všetkým - Prečo

Jana Petrásková | 19.06.2014

Nežijem tu mnoho rokov, ako si myslí pán Jozef, len od septembra 2011 a od začiatku som interpelovala na Valbyt a Obecný úrad, aby sa zlepšila kultúra bývania v budove, kde sídli obecný úrad. Niečo sa pohlo, ale zo strany obecného úradu a Valbytu to nebolo dotiahnuté. P. starostovi som napísala niekoľko listov, na jeden z nich mi odpovedal štýlom, čo si myslíte, že ste a prípadné pripomienky príďte vyjadriť na zasadnutie OcZ. Tak som prišla na zasadnutie 24.4.2013 aby som opísala stav, aký sme na „Perle“ mali, nechránený vstup, bezdomovci, výkaly, bodrel a to aj zo strany hlavného vchodu, ktorý by mal byť predsa viac reprezentačný a navrhla som zriadiť kamerový systém, čo nie je nič ojedinelé vo verejných budovách, na verejných priestranstvách, v obchodoch, firmách, činžiakoch. Na internete som našla set 8- kamier aj pre vonkajšie použitie s rekordérom za 680 Eur.
Na to sa ozvali poslanci, že kvalitné kamery sú drahé, treba prisvietenie a pod. Tieto kamery majú aj nočné videnie s max. rozlíšením1440 x 900, ale zrejme ich nepresvedčila nízka cena, lebo vo Valaskej keď sa už robí nejaká investícia, nech to stojí čo to stojí,.. lacné to nebude.
Spýtala som sa ich teda, aké majú skúsenosti s kamerovým systémom, ktorý majú namontovaný nad ihriskom, na internete som o tom našla zmluvu. Na to som však odpoveď nedostala.
Navrhla som tiež v hlavnom vchode zriadiť vrátnicu, počas dňa by tam mohol sedieť niekto z úradu a poobede niekto z VPP.
Moje vystúpenie bolo rušené jednou z poslankýň, ktorá asi nebola zvyknutá na to, aby na obecnom zhromaždení okrem nej niekto iný vystupoval.
Na jednej strane sa obecne činní sťažujú, že ľudia sa nezaujímajú o obecné veci a keď sa zaujímajú, keď dávajú návrhy, tak nepočúvajú a nezaujímajú sa práve oni poslanci.
Dva krát som na zastupiteľstve upozornila, že zo zákona má mať obecný úrad na svojej webstránke postup na uplatňovanie zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Doteraz to tam nie je a v súlade s týmto zákonom obecný úrad nie je ochotný vybavovať žiadosti.
A ako sa zo začiatku zverejňovali faktúry na www.digitalnemesto.sk/valaska? Bola to úplná fraška, ak bola napísaná cena, nebolo napísané za čo, ak bolo napísané čo, nebola uvedená cena.

Príďte sa sami presvedčiť, ako to na rokovaní obecného zastupiteľstva prebieha, že OcZ nemá zvládnutý ani len rokovací poriadok, a čo je podstatnejšie chýba tam vôľa niečo skutočne riešiť a zlepšiť, hlavne čo sa týka hospodárenia obce a Valbytu. Tutle sa to, kryje sa to ako sa len dá, vlani odmietli zverejniť správu o hospodárení Valbytu a vyhlásili to za obchodné tajomstvo, čo potom zase dementovali a na poslednom zastupiteľstve z rokovania stiahli správu hlavného kontrolóra o tom ako Valbyt nakladá s obecným majetkom.

My neriešime osobnú nevraživosť, my poukazujeme na to aký je tu stav, informujeme a tlačíme na to, aby veci kompetentní nezamlčovali ale naprávali a vyvodzovali zodpovednosť voči tým, ktorí sú za zistené nedostatky zodpovední.

Možno vy ste neboli poškodení tým, ako to funguje medzi Valbytom a obcou, ale verte, že vlastníci bytov „na Perle“, kde sídli OcU boli a stále sú. Niektorých to stálo aj bývanie, keď sa dostali na dražbu, hoci roky „sponzorovali“ obecný úrad, ktorý neplatil ani poriadne za kúrenie ani za vodu ani do fondu opráv za nebytové priestory. Keď som spočítala plochu nebytových priestorov (NP) , ktorá je zapísaná na LV zistila som, že kúrenie pre NP bolo rozpočítané na výšku cca 1,5 m, zatiaľ čo byty platili za 2,85 m. To malo byť to spravodlivé rozpočítanie, keďže v budove nie sú rovnako vysoké stropy, hoci na prízemí (knižnica, bývalá Pošta), sú stropy vysoké 3,6m a kino má aj cez 6 metrov. Doteraz nie je vybavená reklamácia za rok 2012 a ani nové rozpočítanie za rok 2013 nie je v poriadku.

Tu vo Valaskej na kúrení za 1 izbový byt za rok 2012 vypočítali skoro dvojnásobne vyššiu cenu ako v Brezne za 3-izbový. Väčšina ľudí, ktorá tu vo Valaskej žije roky, nemá s čím porovnávať a ani netuší že platí nehorázne veľa.

Keď sa pýtate, kde sme boli doteraz: ja som chodila medzi Valbytom a obecným úradom. A keď som si myslela, tak „táto vec“ sa už pohla k lepšiemu, bola som zdrvená podrazom, že obec dala len zarobiť nejakej firme, ale pre vlastníkov bytov to zase nebude zlepšenie alebo úspora. Tak sa napr. stalo pri rekonštrukcii rozvodnej skrine, kde sme žiadali pre osvetlenie chodby istič 1x25A, čo na svetlá je postačujúce, dali istič 3x32A, aby sa zase platilo maximum.

No a po vlaňajšom koncoročnom zastupiteľstve náš pohár trpezlivosti pretiekol a keďže obecný úrad a poslanci boli a sú hluchí, tak sme skúsili vyskúšať ich zrak.

Mňa by zaujímalo, čomu ste sa doteraz vy venovali a čo ste pozitívne urobili pre obec, že kritizujete nás. Lebo napríklad kritizovať Mareka Poliaka, ktorý podporuje každú kultúrnu akciu, že pre obec nič neurobil, mi príde, akoby ste tu vo Valaskej nežili.
Neviem, či som dostatočne obohatila život v obci, ale v roku 2012 som vo Valaskej pripravovala jednu výstavu a na niekoľkých ďalších som sa zúčastnila svojimi prácami. Zo začiatku som prispievala do VH.

Nikto z nás nie je neomylný, každý robíme chyby, ale jedno je chyba a druhé je neznalosť, nekompetentnosť. Na skvalitňovanie života občanov je tu obecný úrad a Valbyt so svojimi službami.

A čo sme zmenili článkami? To záleží od kompetentných na úrade, ako si vstúpia do svedomia, či začnú pracovať pre občanov, nie ich ignorovať, alebo dokonca za ich vlastné pochybenia, ktoré zviditeľníme na webe, udávať na polícii. Ja osobne dúfam, že ľudia sa osmelia vyjadrovať k veciam, čo by mohlo naozaj prispieť k skvalitneniu ich života, lebo keď je už niečo "viditeľne" napísané, nedá sa to len tak ignorovať.

Zamyslite sa nad sebov.

Dokonalý a neomylný naši 3 občania . | 19.06.2014

Traja naši občania,pravidelne navštevujúci zastupiteľstvá sú úplne dokonalí a perfektní.Nedá mi aby som sa ako občan nevyjadril k tomu čo tu produkujte.Nič nerobíte len ohovárate a zosmiešňujete.Pozrite sa na svoje vnútro,svoje životy čo ste dokázali a čo robíte.Ste 100% čistý,pracovitý,úprimný,čestný voči svojej rodine / deťom,rodičom/ ste proste super.Hanba ako riešite veci,ktoré sa vyskytnú a robia.kto robí ,robí aj chyby a páni a dáma zamyslite sa nad sebou a svojím konaním a správaním. Je to totálne úbohé a hanba čo robíte a do dnešného dňa som od Vás nepočul nič len zosmiešňovanie a šírenie bludov do vetra.Páni ste super a pani by sa mala tiež nad sebou veľmi ale veľmi zamyslieť.Nič ste doteraz nenavrhli a neprišli s nejakým riešením ,názorom len hľadáte chyby a vytvárate zlú atmosféru.Áno, sú veci,ktoré sú a robili sa ale takto ako Vy perfektní občania a občianka ste pre obec nič doteraz neurobili a ani neurobíte.Neopovrhujte všetkými na úrade ako aj poslancov,robia a snažia sa hľadajú riešenia a nachádzajú si cestu k spoločnej práci a lepšiemu životu v našej obci narozdiel od Vás.Zrekapitulujte si aj Váš život pán Marek a pani Iveta.Zamyslite sa nad sebou či ste všetko robili podľa svojho svedomie a robíte a nevstupujte do svedomia druhej osoby,hodnotiť môžu len tie osoby ,ktoré majú morálne hodnoty vyššie ako oni - Vy ich bohužiaľ nemáte a nikdy ich mať nebudete. Prajem pekný deň.Občan obce Valaská.

Re:Zamyslite sa nad sebov.

Jozef | 19.06.2014

Chyby sa robia.Nezastávam OcZ a OÚ Valaská ale p.Petrásková,pán Ing.Holko a pán Poliak a kde ste boli doteraz.Za predchádzajúceho obdobia bolo všetko v poriadku ako to,že ste neriešili veci za bývalého starostu všetko je v poriadku - zaujímavé. Taktiež predaj Bystrá je v poriadku za Ing.Bánika čo si robí teraz predvolebnú kampaň,to bolo dobre ,tak mi vysvetlite, aký ste Vy vôbec ľudia,veď tu riešite osobnú nenávisť a nevraživosť a neviete si nájsť cestu .Pýtam sa Vás ,kde ste boli doteraz a čo ste pre Valaskú urobili všetci traja.Veď tu nežijete len od roku 2010 ale žijete tu roky.Okrem vybehovania popred obchody a sledovania nič nerobíte len špehujete a s p.Petráskovou čo sa tu deje a vypisujete tu nezmyselné veci.Už prestante chodiť pomedzi občanov a urážať aj poslancov a začnite od seba si robiť poriadok a potom môžete ho robiť aj inde.

Re:Re:Zamyslite sa nad sebov.

Poliak Marek | 19.06.2014

reakcia pre pána Jozefa,
ja na tie pochybenia minulé neustále poukazujem a neustále žiadam ústne, písomne všetkých bývalých poslancov za bývalého vedenia obce aby konali. Niečo otvorili na konci toho minulého obdobia a bol to len nejaký výkrik a nič viac. Neustáe sa všetci vyhovárajú na zvláštnu mandátnu zmluvu s Valbytom alebo vôbec neodpovedajú ani ústne a ani písomne. Tak isto som vyzval niekoľkokrát pána Bánika ohľadne Bystrej a jej predaja, pri ktorom bol p.Banik a bývalý starosta obce, tá firma ktorá to kúpila má dodnes sídlo na obecnom úrade vo Valaskej a je všetko OK. p. Bánika som niekoľkokrát vyzval aby odstúpil nakoľko kryl všetky pochybenia bývalého starostu obce a tak isto nemá absolútne záujem riešiť pochybenia tohto súčasného a všetci sa nám akurát vysmievajú poza chrbát. Pán Jozef ja na toto poukazujem odvtedy ako sa mi dostali všetky písomné podklady o týchto pochybeniach a obrovsky ma mrzí ako ľahostajte sa zaobchádza s peniazmi nás občanov. Obrovsky ma mrzí aký zvláštny kolobeh peňazí tu funguje medzi obecný úradom, tzv. prevádzkarňami a Valbytom niekolko už desiatok rokov a všetci sa tvária že je všetko v najlepšom poriadku. Nám uniká obrovské množstvo financií pomedzi prsty lenže tokto nik nechce reálne vidieť.

Re:Re:Zamyslite sa nad sebou.

ing.Holko | 20.06.2014

Nuž milý Jozef,nemožeme byť všade od začiatku,nastúpili sme teraz,
keď situácia na ktorú poukazujeme,myslíme si z nášho pohľadu je pomerne dosť vážna!
Ak viete o predaji "Bystrá"viac ako my,príďte na zastupiteľstvo.priamo
konfrontovať poslancov ,resp.ing.Bánika,nech podajú info ako to v skutočnosti bolo !
Mýlite sa nie je to o osobnej nevraživosti,veď my voči nim ako obyčajným ľuďom nič osobné nemáme,dokonca si z niektorými aj tykáme,ale ako poslanci nás sklamali,pretože si neplnia svoje povinnosti zo zákona tak,ako majú.Príďte aspoň raz pozrieť
sa na dôstojnosť priebehu prejednávania a vystupovania
tých ktorých sme si zvolili,veď neseďte stále doma,alebo niekde inde.nájdite si čas.
Pre info- možete nám vysvetliť prečo sa ľudia nezaujímajú o veci verejné ?
A o aké nezmyselné veci Vám ide ?
A ak sa vyjadríme kriticky,tak to je podľa Vás urážanie ?
A skúsme si ten poriadok začať robiť spoločne -stretnime sa !
Ak som Vás len trochu oslovil som rád.
Ing.Holko

Re:Zamyslite sa nad sebov.

Poliak Marek | 19.06.2014

znova parádne slová pán starosta, škoda že sa nedokážete podpísať aspoň svojím menom, a potom o obrovskom množstve udalostí sa neviete alebo ako sa často vo Vašom prípade stáva nepamätáte čo Ste povedal aj pred chvíľou a nie ešte to čo sa udialo dávnejšie. Keby bolo všetko v poriadku tak prečo máte takú správu z NKU a držíte ju v takej tajnosti, prečo keď Ste niekoľko mesiacov vyšetrovateľom oficiálne obvinený a tvárite sa že je všetko v najlepšom poriadku?

Re:Zamyslite sa nad sebou.

Ing.Holko | 20.06.2014

Váž.p.občan obce Valaská !
Som nesmierne rád,že sa už konečne našiel niekto,koho naša činnosť
vyburcovala k tomu aby zareagoval na situáciu,ktorú v obci opisujeme.
Len ma mrzí ,že sa opäť skrývate za anonymitu davu,veď odtiaľ sa dá páliť hlava nehlava a o Vás nikto nič nevie.Áno dať kožu na trh
je bolestivé,aj Váš príspevok nás o tom presvieča.
Naozaj si myslíte,že z našej strany ide len o ohovárenie a zosmiešňovanie ?Kto z nás všetkých je na 100 %,,kto z nás je super ?Áno aj my ,tak ako aj Vy robíme chyby,veď ten kto robí
musí aj pokaziť.Ale narážam na veci bežného života,kde sa to stáva!
Ale chyby ktoré sa dejú počas pôsobenia tohto vedenia obce
a tohto poslaneckého zboru,sú chyby tak závažné ,že sme sa podujali na ne poukázať.
Ak Vám nevadia,a nie ste informovaný,alebo sa informovať nechcete,prosím je to Vaša vec,ale nebráňte nám aby sme o nich hovorili.Na to nemáte právo!My už v takej spoločnosti,kde platil
len jeden názor,názor toho najvyššieho nechceme žiť.
Rád by som bol aby ste vysvetlili tie bludy do vetra,veď ak ste súdny človek,tak ani sám neveríte tomu čo hovoríte,hovorí z vás zloba,áno máte pravdu atmosféra je zlá,ale mylne kladiete vinu nám.
Nie sme perfektný,ani vy nie ste,obaja stojíme na inej optike pohľadu,nechodíte na zasadnutia obce,verím že ani nepoznáte
problémy na ktoré poukazujeme a predsa ste sa ozvali!
Pýtam sa prečo ,keď Vás mrzí naša činnosť,prečo Vás nemrzí
aj to ostatné čo sa v obci deje?
A prečo nemáte odvahu sa podpísať ?
Aj to svedčí o Vašej neopodstatnenej zaujatosti.
No i napriek tomu vám prajem ešte krajší deň.
S pozdravom Ing.Ján Holko

názor na článok

Mirka | 19.06.2014

Dobrý deň, ako som si ja všimla, nič momentálne na internete nie je. Chcem sa Vás spýtať, či sa aj Vám v živote nestala nijaká chyba, ak tam tá chyba naozaj bola a či ste taký dokonalý a neomylný, keď okamžite bez upozornenia na všetkých útočíte. Čo ste zmenili Vašimi článkami? Prispeli ste aspoň k lepšej pohode v obci a k skvalitneniu života spoluobčanov?
Prajem Vám pekný deň

Re:názor na článok

ing.Holko | 20.06.2014

Milá Mirka,
pozor toto tu nie je o dokonalosti a neomylnosti.
Toto je o plnení vecí pre nás všetkých,a tých upozornení od nás je
už viac ako dosť,a čo sa zmenilo,nuž dajte si odpoveď sama!
Nemyslíte si že týmto nechceme prispieť k lepšiemu ?
Prajem Vám úspešný deň.
Ing.Holko

Záznamy: 1 - 10 zo 10

Pridať nový príspevok