Zápisnica z rokovania OcZ 11.8.2014

25.08.2014 17:32

S t a r o s t a o b c e V a l a s k á

Ing. Juraj U h r i n

 

P O Z V Á N K A

 

V zmysle zákona o obecnom zriadení č. 369/90 zb., § 12, odst. 1. v platnom znení zákona  zvolávam rokovanie Obecného zastupiteľstva vo Valaskej

 

dňa  11. augusta   2014 o  15.00 hod.

do zasadačky Obecného úradu vo Valaskej

 

Program:

1. Otvorenie rokovania - starosta obce

2. Schválenie programu rokovania, určenie overovateľov a zapisovateľa zápisnice -starosta obce

3. Určenie počtu poslancov v zmysle § 11, odst. 3 písmeno e) zákona 369/1990 Zb.

     o obecnom zriadení

4. Určenie počtu volebných obvodov a počtu poslancov vo volebných obvodoch

     v zmysle § 9 odst. 3 zákona 346/1990 Zb. o voľbách do orgánov samosprávy obcí

5. Rozsah výkonu funkcie starostu v zmysle § 11 odst. 4 písmeno i) na celé volebné obdobie

6. Voľby do orgánov samosprávy obcí v roku 2014 – predvolebná kampaň

7. Zverejnenie zámeru na  odpredaj pozemku pre Obec Podbrezová

8. Diskusia

 

Za zapisovateľku bola určená p. Murínová,

za overovateľov zápisnice  p. Dobríková, p. Krupa

predseda návrhovej komisie p. Kúdelková, členovia p. Bánik, p. Čiefová.

 

Bod č. 3 predniesol p. prednosta , že v zmysle § 11, odst. 3 písmeno e) zákona 369/1990 Zb.

Je potrebné 90 dní pred voľbami určiť počet poslancov v obci. Na základe stretnutia poslancov doporučuje návrhovej komisii, aby predložila návrh na zloženie poslaneckého zboru z 11 poslancov. Podľa počtu obyvateľov, do ktorého spadáme, máme možnosť mať 9 až 11 poslancov. Starosta sa opýtal, či sú nejaké pripomienky k tomuto bodu, načo vystúpil p. Karak

 

On sa už minule vyjadroval k počtu poslancov a počtu volebných obvodov a chce, aby to bolo zápisnične podchytené a navrhoval ďalšiu alternatívu, aby boli dva volebné obvody: Piesok a Stará Valaská s troma poslancami a sídlisko - jeden volebný obvod so šiestimi poslancami.

Zahriakli ho, že to budú riešiť v ďalšom bode, teraz riešia celkovo počet poslancov.

Tak sa p. Karak vyslovil, že navrhuje deväť poslancov.

Starosta nevidel dôvod o tom diskutovať, rozhodol sa pre hlasovanie o pripravenom uznesení.

 

Uznesením č. 301/2014 sa schválil počet poslancov na 11 pre voľby do samosprávy obce, ktoré sa budú konať 15.11.2014.

 

Bod č. 4 predniesol prednosta. Obec má povinnosť do 65 dní pred konaním volieb určiť počet volebných obvodov. Na pracovnom stretnutí poslancov dospeli k takému záveru, že zlúčia volebný obvod Piesok so Starou Valaskou, keďže v obci nemôže byť vytvorený jednomandátový obvod, čo sa týka poslancov, možné to je len v mestských častiach. Čo sa týka volebných okrskov všetci budú chodiť voliť tam, kde chodili, len budú mať rovnaké volebné lístky. Ďalšie dva volebné obvody budú vytvorené na sídlisku tak, ako boli: sídlisko východ a sídlisko západ.

 

Uznesením č. 302/2014 Obecné zastupiteľstvo schválilo:

volebný obvod č.1 – Valaská sídlisko východ, počet volených poslancov 4

volebný obvod č.2 – Valaská sídlisko západ, počet volených poslancov 4

volebný obvod č.3 – Valaská materská časť obce a miestna časť Piesok, počet  volených poslancov 3

 

 

Bod č. 5 rozsah výkonu funkcie starostu  -  obecné zastupiteľstvo určilo uznesením č. 303/2014, že starosta bude vo funkčnom období 2014-2018 vykonávať funkciu v celom rozsahu na plný úväzok.

 

Bod č. 6 predkladá vypracovať návrh všeobecne záväzného nariadenia o vyhradení miesta na vylepovanie plagátov v čase predvolebnej kampane. Prednosta poprosil poslancov, aby mu návrhy a nápady doručili do 30.9.2014. Predstava je zatiaľ taká, že k dispozícii dajú informačné tabule a určite nie autobusové zastávky a stĺpy elektrického osvetlenia. P. Karak podotkol, že sa zvykli využiť aj výklady obchodov. To mieni tam prednosta dať so vsuvkou, že po dohode s nájomcom.

Uznesením 304/2014 obecné zastupiteľstvo ukladá prednostovi vypracovať návrh VZN o vyhradení miesta a plochy na vylepovanie plagátov v čase predvolebnej kampane.

 

Bod č. 7. Obec Podbrezová si podala žiadosť o odpredaj pozemku v lokalite Štiavnička pri ihrisku na vybudovanie parkoviska pre motorové vozidlá. Jedná sa o parcelu, ktorá je vo vlastníctve obce Valaská o výmere 286 m2 zapísaná na LV 1463. Obec chce predmetný pozemok vyhlásiť za prebytočný. Znalecký posudok je vraj už vypracovaný a bude zahrnutý do ceny pri predaji.

Uznesením 305/2014 obecné zastupiteľstvo súhlasilo so zverejnením zámeru na odpredaj časti pozemku parcela KN 675, na LV 1463 vo výmere 286 m2 orná pôda vo vlastníctve obce Valaská do vlastníctva obce Podbrezová. Dôvodom je to, že predmetný pozemok sa nachádza v intraviláne obce Podbrezová a je súčasťou športového areálu vo vlastníctve obce Podbrezová. Tento pozemok obec Valaská vyhlasuje za prebytočný. Vypracovanie geometrického plánu si zabezpečí obec Podbrezová na vlastné náklady. Cena pozemku bude stanovená na základe znaleckého posudku.

 

Na obecný úrad bola doručená žiadosť o ukončenie poskytovanie lekárenskej starostlivosti k 31.8.2014. P. Žabková odchádza do dôchodku a chce ukončiť od 31.8.2014 prevádzku lekárne. Obec verejnou vyhláškou vyhlási súťaž.

 

Bod č. 8 Diskusia

Dopravné značky, retardéry

    V diskusii na rokovaní obecného zastupiteľstva 11.8.2014 p. Krupa informoval, že ľudia sa chystajú spísať petíciu pre založenie retardérov pri detskom ihrisku v starej Valaskej. Chcel by, aby sa to aspoň poznačilo, že je to v predmete riešenia.
(Pozn.: Môžeme len tipovať koľko rokov sa o tom bude hovoriť a nič sa nespraví. A prečo? Pretože v záujme starostu obce nie je predkladať plán investícií, aby sa nedalo poukazovať na to, čo všetko sa nesplnilo.)

Obec sa zase ľahko zbaví zodpovednosti za tento úsek cesty, lebo ide o štátnu cestu a opäť sme si vypočuli od starostu, že dopravný inšpektorát sa k dnešnému dňu nevyjadril k dopravnej pasportizácii celej obce. V rámci toho sa nebudú značky osádzať: jednu dnes tam, dve zajtra inam, ale všetky naraz by bolo najlepšie.“ P. Krupa si povzdychol: „Kým dakomu nezdrhne dieťa.“

P. starosta vypichol predsa len jeden úspech a to, že sa im podarilo posunúť prechod pre chodcov na ceste číslo 66 v rámci osvetlenia.

(Pozn.: Pasportizáciu dopravného značenia obec nedala ani na pripomienkovanie občanom, nezverejnila mapu umiestnenia značiek ani na internete, ako to robia iné obce, keď sa jedná o záležitosť celoobecnú a tak sa dá pochybovať o kvalite naprojektovania, keď sa k pasportizácii radšej nikto nevyjadruje.)

 

K problematike sa pridala aj p. poslankyňa Pastírová, ktorá už osem - deväť rokov žiada retardéry na frekventovanú cestu za kinom, kde pri dvoch ihriskách nie je ani len značka „Pozor deti“.

„Žeby sa to nedalo, neviem. Či budeme čakať o dva tri roky, kým bude pasportizácia?! Dneská viem aj kto, išiel na aute ako tuho,.. chvalabohu že tam bola mater, ktorá tie deti stiahla. Lebo toto je neskutočné, dve ihriská nemáme označené. Deväť rokov - nula bodov.“

P. Holko sa spýtal: „Kto je za to vinný, pani poslankyňa,... že deväť rokov sa to tu nepohlo?...“

P. Pastírová odpovedala: „My ako poslanci máme málo právomocí, p .Holko, aby sme presadili niečo, pretože aj keď uznesením zaviažeme niekoho, aby sa to urobilo, neurobí sa, postih žiadny, nič.

P. Holko: „Prijmite postih! Vymeňte človeka.“

P. Pastírová: „My nemôžeme.“

P. Holko: „Kto nemôže? Poslanci môžu jedine. Ste dvaja, ktorí k tomu dávate pripomienky. Neverím vám, že to zvládnete vôbec.“

Starosta: „Ten kto si robí vodičský preukaz má prispôsobiť jazdu vozovke a robiť si vodičák preto, aby vedel ako sa má jazdiť. A my budeme vyhadzovať peniaze na takých somárov, ktorí nevedia jazdiť a robia iba sprostosti!“

P. Pastírová: „To nebudú vyhodené peniaze, to budú dobre umiestnené peniaze, keď budú aj retardéry, aj spomalené rýchlosti a hlavne tie tabule, pretože niekomu môžeš  neviem čo a tá tabuľa kus niekoho zabrzdí. Ale urobíme všetko možné, aby sme zabránili nešťastiu. ...A to je cesta do školy.“

P. Holko: „Keby bolo podľa vás pán starosta, tak by sme nepotrebovali značky a označenia nikde na žiadnej ceste, lebo ľudia by mali byť uvedomelí a majú tak konať, ale žiaľ nie sú. Na toto sú zákony.  Zákony sú pre neprispôsobivých.

Starosta na to: „ZÁKONY SÚ NA TO, ABY SA PORUŠOVALI.“

p. Karak: „Keby všetci boli uvedomelí, môžeme zrušiť aj políciu, armádu a zavládne raj na zemi.“

 

Ďalšia časť z diskusie na rokovaní obecného zastupiteľstva 11.8.2014 by mohla mať aj názov:

Páni poslanci, na námestí pristál lietajúci tanier.

    P. Karak: Chcel som sa vrátiť k jednej problematickej veci, ...v minulej zápisnici, ja som ju podpísal..  Až na tretiu výzvu som sem prišiel, v súvislosti s tým, že sú isté lehoty do kedy musí byť zápisnica podpísaná, zverejnená, ale v minulej zápisnici mi tam vadili dokonca dve veci. Poslanci sa zhodli na jednej... Ide o uznesenie 262/2014. Celkovo ide pre mňa o nepochopiteľný prístup k hlasovaniu, pretože toto uznesenie má tri časti a síce: berie na vedomie, ukladá a odporúča. Mne nijako nejde do hlavy, ako sa o týchto troch častiach, môže hlasovať jedným hlasovaním.

Uvediem jednoduchý príklad. Aby sme mali nejaké osoby a obsadenia, napríklad prednosta vystúpi: Páni poslanci, na námestí pristál lietajúci tanier. To je otázka beriem na vedomie. A nemám čo rozmýšľať, či áno, či nie. Ja mám to zobrať na vedomie. Prišiel sem, toto povedal, tam je úplne nezmyselná otázka, či áno, či nie, tomu nebudem prisudzovať žiadnu pravdivostnú hodnotu, ja to mám zobrať na vedomie. Zobral som to na vedomie, počul som to, že to povedal, všetci to počuli, vzali sme to na vedomie. Druhá vec: ukladá a doporučuje sa tu niekomu niečo vykonať. Budem pokračovať v tomto príbehu. Starosta sa rozhodne, alebo my sa rozhodneme, poslanci, že ukladáme niekomu, aby išiel túto skutočnosť overiť.... A teraz máme hlasovať či to má overiť alebo nemá overiť. To je druhé hlasovanie.

Ten človek príde, vráti sa a povie, ten prednosta nás ťahá za nos, žiadny lietajúci tanier na námestí nie je.

My teraz odporučíme starostovi, aby voči tomu, ktorý nás takto oklamal, prijal nejaké vyvodenie dôsledkov. A znovu budeme hlasovať, či chceme, aby voči tomu človeku boli vyvodené nejaké dôsledky, alebo nie. To je tretie hlasovanie.

Nie je to jedna možnosť. Ja viem, že zákonodárcovia sú ľudia, ktorí majú niekedy problémy s myslením, aj na úrovni parlamentu. Ale nie je predsa možné o týchto troch veciach hlasovať jedným hlasovaním. Čo sme vlastne odhlasovali?! Odhlasovali sme, že berieme na vedomie, alebo sme hlasovali za ukladanie nejakého výkonu, alebo sme odporučili, aby sa podnikli nejaké opatrenia?! O čom sme hlasovali? Z tohto mi je jasné, že sme nehlasovali o ničom... Uzneseni 262, za boli traja. Tí traja, čo boli za, za čo tí traja hlasovali? Tí traja hlasovali, že to zobrali na vedomie, o tom sa nedá pochybovať, tú správu sme počuli. A tí traja sa rozhodli, že ukladajú, aby sa niečo následne vykonalo,.. ale boli aj za tretie, že odporúčajú, aby ten človek, ktorý to nesplnil, alebo nás uviedol do nejakých pochybností, niesol za to nejakú zodpovednosť. Títo traja, čo hlasovali za, ja poviem ich mená, to som bol ja, Peter Bánik a Ľubo Štubňa. Tí pochopili, že treba vykonať, jedna, dva, tri. Niekto sa zdržal, lebo niečo z tohto mu celkovo nevyhovovalo. Ale proti boli štyria, to znamená, že tí štyria boli aj proti tomu, že nejakú informáciu sa dozvedeli. Hovorím,  tam nemá význam sa zaoberať, či tá informácia je pravdivá, alebo nepravdivá, dozvedeli sa informáciu, boli proti tomu, boli proti tomu, aby sa niečo uložilo a aby sa niečo odporučilo. Mne sa to vidí úplne nezmyslené. Uznesenie 262 nebolo prijaté, prečo nebolo prijaté, ktorý bod zapríčinil, že v prevahe boli štyria poslanci, ktorí boli proti. Za tých troch som sa vyjadril ja, ale vy ktorí ste boli proti, vyjadrite sa, čo vám na tom vadilo, že ste boli proti.

Starosta: Ja navrhujem, aby sme to takýmto spôsobom neriešili. Tieto papiere, čo dostávate, to sú návrhy na uznesenia. Zakaždým, keď sa začína zastupiteľstvo, poslanci volia návrhovú komisiu. Keď sa prečíta to uznesenie, tak návrhová komisia, alebo poslanci, môžu na to namietať, mali sme to predtým predebatovať a upraviť, podľa možno tvojho názoru, a nie už potom, keď sa uznesenie neprijalo.

Karak: To ti chcem povedať, že za prvé treba hlasovať, za druhé treba hlasovať, za tretie treba hlasovať.. nemôže sa odhlasovať všetko jedným hlasovaním. To nedáva zmysel.

A potom je tu uznesenie ďalšie 263: Správa HK obce z následnej finančnej kontroly týkajúcej sa Valbytu.

Tiež by som sa obrátil na návrhovú komisiu. Návrhová komisia, tá sa teda mala vyjadriťO tomto už sme žiadali doplnenie tej finančnej kontroly. Vtedy sa to uznesenie neprijalo, to doplnenie finančnej kontroly, aspoň ja som sa k tomu dostal týždeň pred zasadnutím, ktoré bolo (Pozn.: vy aspoň týždeň pred zastupiteľstvom, občania doteraz nemali tú možnosť, pretože p. starosta tieto správy odignoroval a na web ich nezakvačil).

Nech sa k tomuto vyjadrí návrhová komisia, zástupca starostu. Pretože na tom stretnutí, kde nebol ani starosta, ani prednosta, kde sme o tom hovorili, tak sa vlastne všetci vyjadrili k tomu, že túto správu sme my z rokovania vyradili, v zápisnici sa ale objavilo, že to berieme na vedomie.

Návrhová komisia, zas čo sa týka tej formálnej stránky veci, ak sa niečo vyradí, alebo neprijme, tak mal by tu byť ďalší bod, že sa ukladá, že sa  žiada nejaké doplnenie, alebo vyžiadanie nejakých ďalších informácií, aby sme to mohli posudzovať. A teraz sa stalo to, že v zápisnici je uznesenie ako prijaté, a z rokovania bola táto správa vyradená.

..Ja som spomínal tieto dve veci, že by bolo dobré sa k tomu nejak stretnúť, aby sme si vyjasnili tieto dve záležitosti, ale ja som už nevidel priestor, kedy by sme sa my k tomu mohli ešte zísť, aby sme dodržali tie termíny.

Ja som tú zápisnicu teda podpísal. Už bola podpísaná predtým Martinom Krupom (Krupa: po troch úpravách) a ten termín už bežal, že tá zápisnica mala byť zverejnená. Nechcel som to blokovať, chcel som teda upozorniť na to, že to beriem na vedomie, ukladám, doporučujem, si vyžaduje osobitné hlasovania a vzhľadom na toto ja poviem, jednoducho, ja neviem čo s tým. Ako som mal konať, čo som mal robiť, cítim sa vinným.

P. Holko: Čo by sa stalo, keby sa nepodpísala?

Prednosta: Nič, neoverená zápisnica neznamená jej neplatnosť.

P. Bánik: Vážený p. starosta, dovoľte, aby som sa aj ja zapojil do diskusie svojim diskusným príspevkom. Chcel by som informovať poslancov, aj širokú verejnosť, a takisto aj starostu obce, prednostu a HK, že poslanci obecného zastupiteľstva mali 9. júla stretnutie a okrem iného sme prejednávali aj spomínaný bod, o ktorom hovoril predchádzajúci rečník. Spomínali sme, že v zápisnici z dňa 4.6.2014 sú uvedené nesprávne skutočnosti, je tam uvedené uznesenie 263 (povedané bolo 236), ktoré nebolo predložené návrhovou komisiou, ani o tomto uznesení  poslanci OcZ nehlasovali, na základe toho, že bod 4 c bol na môj podnet stiahnutý z rokovania. Na základe toho som písal okrem iných skutočností aj túto informáciu do hlásnika,.. overovatelia prisľúbili, že urobia nápravu v tejto veci, do dnešného dňa sa tak nestalo. Mám záznam o tom, že priebeh rokovania bol iný 4.6. ako bolo uvedené v zápisnici. Na základe toho navrhujem, aby sme prijali k tomuto bodu uznesenia.

1. Obecné zastupiteľstvo ukladá prednostovi OcU, aby v termíne do 13.8. 2014 zabezpečil opravu zápisnice zo dňa 4.6.2014 zodpovedajúcu obsahu skutočného priebehu zasadnutia a vylúčenia uznesenia č. 263/2014 zo zápisnice nakoľko poslanci o ňom nehlasovali, pretože bod 4c bol na návrh poslancov stiahnutý z rokovania.

2. Obecné zastupiteľstvo upozorňuje starostu obce, aby vedome nemanipuloval s verejnými dokumentami, ktoré vychádzajú z činnosti obce, konkrétne sa jedná o zápisnicu zo zasadnutia obecného zastupiteľstva zo dňa 4.6.2014, ktorá bola obsahovo upravená a nezodpovedala skutočnému priebehu rokovania, hlavne v zázname o priebehu hlasovania o výsledku hlasovania 4 c. výsledkom tejto manipulácie bolo vytvorené uznesenie č. 263/2014, o ktorom poslanci ani nehlasovali, nakoľko bod 4c, bol na návrh poslancov stiahnutý z rokovania.

Dávam procedurálny návrh, aby o tomto uznesení sa v jednotlivých častiach hlasovalo.

Starosta: Ja by som potom k tomuto bodu poprosil zvukový záznam k nahliadnutiu, ...či to bolo tak, alebo nebolo, pretože, ja som si svoj záznam nevyhotovoval, tak neviem,... či je to v súlade s nahrávkou,...

Uznesenia potom prečítala opäť predsedníčka návrhovej komisie. Po prečítaní druhého uznesenia do toho vstúpil starosta proti rokovaciemu poriadku.

Starosta: Ešte predtým ako budeme hlasovať, sa chcem opýtať p. poslanca Bánika, ako skonštatoval, že som manipuloval, ja osobne... Lebo ja to považujem za hrubé obvinenie.

Bánik: Riadiaci pracovník obecného úradu je podpísaný pod zápisnicou, takže na základe toho,...ja som dal návrh, starosta dal hlasovať o danom návrhu, ten návrh prešiel, bod sa stiahol z rokovania a na základe toho, keď starosta vedel, že daný bod bol stiahnutý z rokovania, tak podpísal zápisnicu, kde je prijaté uznesenie, že berie na vedomie. A potvrdila mi to návrhová komisia a poslanci OcZ, ktorí sa tu stretli,  že priebeh rokovania bol iný. Na základe toho som si dovolil také uznesenie.

Starosta: Preto ja trvám na tom, aby som ten záznam mal.

V hlasovaní uznesenia 307/2014 štyria boli za, traja sa zdržali, uznesenie bolo prijaté.

 

Finančná analýza Valbytu

P. Pastírová: Ja by som sa chcela opýtať, p. starosta, že do 30.6.2014 mala byť preložená finančná analýza spoločnosti Valbyt, že v akom je to stave, či ste dostali niečo, alebo nie.

Starosta: Ja zatiaľ... nie.

P. Pastírová: No je to dosť zlé, pretože vieme, že Valbyt, ako si minule povedal p. starosta, mňa to trošku zamrzelo, že sú v lepších číslach. Podľa mňa nie sú v dobrých číslach. Pretože ak sú nejaké mínusové hodnoty,...to je nie dobré, nech sú menšie alebo väčšie, ale viem, že tam sú dosť veľké cifry. ...To je nie je mojim ..., že ja budem skúmať a budem si domýšľať alebo čo, na to sú orgány, ktoré to majú zistiť, prečo je to tak, ale my ako poslanci sme uznesením zaviazali niekoho, že mal by predložiť finančnú analýzu. Keďže tá finančná analýza nebola predložená poslancom, je to dosť zle, podľa mňa. Pretože my ako dobrí hospodári by sme mali ísť do toho že, aby nám to išlo dopredu  a nie aby sme stáli na nejakých červených číslach. Ja sa nebudem k výške vyjadrovať, ja len hovorím po tej hospodárskej stránke, že to nie je dobré.

Chcela by som počuť, čo s tým teraz?! Pretože my sme... uznesením zaviazali niekoho, aby niečo urobil, neurobil. Čo teraz s tým?!

P. Čiefová: Uznesením bolo odporučené starostovi obce zadať spoločnosti Valbyt vypracovať ekonomickú analýzu.

P. Pastírová: Tak Ekonomickú.

P. Čiefová: Takže je to rozdiel tá ekonomická analýza a tá finančná analýza. Ako bolo povedané našimi ekonómkami.

P. Pastírová sa zasmiala.

P. Čiefová: Tá finančná analýza bola poslaná na obecný úrad za rok 2013.

P. Pastírová: Ekonomická alebo finančná analýza alebo niečo. Ak sa tam pustí audit, tak bude ešte horšie. To vám poviem.

P. Čiefová: A my nepodliehame auditu.

P. Pastírová: To je nie isté. Pozor! Je zadaná otázka, nielen keď podlieha škola auditu, podlieha obec auditu, my predsa si môžeme požiadať o audit vo vlastnom záujme. My nemusíme mať nariadený audit. Ale po tej stránke, aby sa tam niečo už konečne, veď.. ale...

P. Čiefová: Môžem ešte niečo povedať? Ja si myslím, že na minulom to bolo zastupiteľstve alebo predtým? pán Poliak, p. konateľ, ako tu jasne ako povedal, že vlastne v strate Valbyt momentálne... Sme počuli, nie? čo povedal? Čoho sa to vlastne týka. Tam nie je , že by sme mali my ako Valbyt nejaké dlhy k nejakým spoločnostiam, alebo k nejakým. My vlastne nemáme žiadne dlhy, my nikde nemáme dlhy.

P. Pastírová: Môj pohľad je, ..aj odpisy, aj odpisy poviem. Janka, nevymáhajú sa pohľadávky.

P. Čiefová: Vymáhajú sa pohľadávky. My máme na pohľadávky p. doktora Holého, ktorý stagnuje, tak my ako máme?

P. Pastírová: Ja ako správca bytoviek, bytov, alebo niečoho, ak mne voľakto dlhuje ... podľa nového zákona o dražbách 2000 Eur, dám ho jednoznačne na dražbu a nemusím ani právnika mať ani nikoho, pretože ja napíšem na dražbu napíšem obyčajný dopis s požiadavkou a žiadny právnik tam nemusí byť. Ja nemám právne vzdelanie a dávala som na dražbu. Čiže to je čisto to že, ale nebudem, lebo mi bude zle zase.

P. Holko: Keď nie je nič tajné, tak prečo to potom nezverejníte, nechápem.

P. Pastírová: Brezno má na úradnej tabuli neplatičov.

P. Čiefová: Nie je nejaká ochrana osobných údajov?

P. Pastírová: Nie, choď sa pozrieť, Brezno na úradnej tabuli má zverejnené.

P. Čiefová: Ako, nemôže byť zverejnené...

P. Pastírova: Rodné číslo nezverejníš. Čiže čo s tým, keď nám to teraz nepredložili. Ja mám ekonomickú školu, či je to finančná, alebo ekonomická analýza, proste zoberiem si a vidím, plusy a mínusy po položke, či je to v odbyte, zásobovaní alebo tomto, z toho ja vyjdem, netreba extra nič. Puste ma tam na dva dni, urobím to.

 

Karak oslovil hlavného kontrolóra kvôli správe o analýze fungovania Valbytu a drobných prevádzkarní, v ktorej poukazoval na nedostatky, ktoré pretrvávali aj z minulého obdobia

... by sme radi počuť, či došlo k nejakým nápravám v tých veciach, ktoré ty kritizuješ. Predpokladám, že máš uchovanú ešte tú analýzu, lebo to si robil ešte nejaké tri roky asi, neviem, či si to konzultoval so starostom, aké opatrenia by tam boli potrebné urobiť, ale ja by som predložil taký návrh uznesenia, ak ma ostatní poslanci podporia, pretože by sa týkal práve takých skutočností, aby sa objasnili, ktoré si ty sám vtedy kritizoval.

Obecné zastupiteľstvo ukladá hlavnému kontrolórovi vykonať kontrolu nakladania s majetkom obce, nákup evidencia, výdaj spotrebného materiálu a pohonných hmôt na hospodárskom dvore a kontrolu zmlúv o prenajímaní parkovacích priestorov.

My o tom bohvieaké vedomosti nemáme a bolo by dobré nejakú takúto oficiálnu správu, ktorá by vycházala práve z tej tvojej analýzy, že by si k tomu urobil nejaké kontroly, ktoré by nás uspokojili a preukázali, že v tomto smere došlo k nejakým opatreniam a náprave. Tak ak by to mohlo byť zakomponované do uznesenia.

Obecné zastupiteľstvo ukladá hlavnému kontrolórovi vykonať kontrolu nakladania s majetkom obce, nákup evidencia, výdaj spotrebného materiálu a pohonných hmôt na hospodárskom dvore a kontrolu zmlúv o prenajímaní parkovacích priestorov, kde sú tie kamióny čo tam parkujú, ako sú tie zmluvy koncipované, či sú tam zabezpečené napr. ochrana prírody a podobné ekologické záležitosti.

Hlavný kontrolór: Nákup za aké obdobie?

Karak: Ako to teraz vyzerá..

HK: Za rok 2013?

Karak: Áno, lebo tá kritika, čo bola sa netýka tohto volebného obdobia, skôr to ide viac do minulosti, ale či ten stav je teda napravený.

Starosta: No môžem ťa ubezpečiť, že je napravený, pretože na každý výdaj pohonných hmôt máme evidenciu a takisto aj nákup spotrebného materiálu sa riadi žiadankami. Nik nenakupuje bez toho..., takisto iný materiál, šrauby, ...všetko čo sa berie, rezivo, buď objednávka, pokiaľ nakupujeme tu, tak na žiadanky. A vlastne aj konečné zúčtovanie fakturizácia buď je mesačná alebo jedna, tak tie žiadanky sú tam pripnuté, aby bolo jasne vidieť, že ten alebo onen nakupoval to,.. takisto aj čo sa týka palív, každý kosec, väčšinou benzín míňame na kosenie, koľko vyfasuje,...

Hoci návrh na uznesenie bol vlastne prednesený, návrhová komisia čakala ešte niečo viac a p. Karak sa k tomu pridal, že to pripraví nie do dnešného.

 

Otázky a a pripomienky občanov:

Nepredložené správy p. prednostom, ktoré mu boli uložené uzneseniami 260 a 261/2014

Holko: Ja chcem len konštatovať, že aj dnešné toto sedenie, plne vystihuje celú činnosť počas predchádzajúcich sedení, pretože aj podľa slov p. poslanca Karaka a pani poslankyne Pastírovej, všetko čo vy tu poviete, dohodnete, napíšete, uznesiete sa, overíte, alebo neoveríte, všetko sa potom kríži, háda sa. Ako dôkaz teraz poviem dva body: na predchádzajúcom zasadnutí bolo prijaté uznesenie 260, ktoré hovorilo a bolo prijaté, že sa má vykonať kontrola uznesení, ktoré sú v plnení a niekto a konkrétne p. prednosta mal na najbližšom zasadnutí, to je dnešné, mal predniesť správu o týchto uzneseniach. Neviem, či bude prednesená, lebo v návrhu nebola. A druhý bod čo je uznesenie 261, o jedno ďalej, hovorilo o kontrole dodávateľských faktúr, a opäť niekto, p. prednosta mal tu titulovať nejaké osoby, ktoré boli za to zodpovedné a odporučilo sa v ďalšom p. starostovi vyvodiť niečo voči tým osobám,... Sami ste si dali termín, na najbližšom, to je dnes, prečo sa tak neudialo.

Prednosta: Chcem sa k tomu vyjadriť, ak môžem, toto je zasadnutie takpovediac mimo plánové, na pracovnom stretnutí poslancov sme sa dohodli, že sa budeme venovať len voľbám,... lebo bolo treba dodržať nejaké termíny.

Holko: ...Nerozumiem, toto dnešné, kde sa muselo dohodnúť toto uzniesť nebolo v pláne tohtoročnom, nie?,..

Poslanci: Nie nebolo. My musíme čakať na termín volieb.

Holko: Voľby všeobecne bývajú na jeseň, takže už plus mínus týždeň, dva, to už vieme dať do plánu. Takže bude to na budúcom?

 

Chýbajúce správy hlavného kontrolóra na internete

Petrásková: P. Pastírová, vy ste hovorili, že neviete čo s tým, keď ste nedostali tú analýzu o hospodárení Valbytu, tak prečo nezaviažete hlavného kontrolóra, síce bol tam konateľom, nech urobí on tú analýzu, nech sa na to pozrie v akom je to stave teraz. Tak máte ho tu ako kontrolóra, tak mohli by ste ho tým poveriť. A tiež sa chcem spýtať, že prečo nie sú na internete správy hlavného kontrolóra. Však všetky predložil, poslal poslancom, len na internete zase ...

Starosta: Všetky správy, ktoré mi on dá na zverejnenie, sú zverejnené.

HK: Nie, posledné ešte nie.

Petrásková: Vôbec! A to už od kedy?

Starosta: Tak to už neviem..

HK: Mailom som vám to posielal určite v júni, máji.

(Pozn: Samozrejme, že nebudú zverejnené, keď vyznievajú nepriaznivo pre obec. úrad, podobne ako správa NKU, nájdete ich v dokumentoch tejto web stránky)

 

Zmluvná pokuta za meškajúce verejné osvetlenie

Petrásková: Ešte by som sa chcela spýtať, čo sa týka toho verejného osvetlenia, ste hovorili, že pošlete nejakú zmluvnú pokutu tej firme. Či už bola nejaká faktúra so zmluvnou pokutou im poslaná?

Starosta: O zmluvnej pokute sa ani nespomína, dokonca vy ste podali zavádzajúcu informáciu

Petrásková: To ste Vy povedali, že to bude podľa zmluvy...

Starosta: Nehovorím o tomto teraz, ale vy ste podali zavádzajúcu informáciu, že do 60 dní musia zamontovať..., to nie je vôbec pravda ako ste predtým tvrdili, ja som si tú zmluvu ešte raz podrobne preštudoval

Petrásková: 85 dní bolo, nie?

Starosta: Nie, tam vôbec nebol žiadny termín...

Petrásková: Bol.

Starosta: ...kedy majú začať ani kedy majú ukončiť.

Petrásková: Práveže bol.

Holko: My vychádzame z toho, čo je zverejnené, p. starosta, tak pozor.

Starosta: Ja som tú zverejnenú zmluvu ešte raz preštudoval.

P. Pastírová: Tak môžeš mať inú.

P. Holko: Pôjdeme si ju pozrieť, ako skončíme.

Starosta: Žiadne termíny tam neboli....Jedine svietidlá boli urobené v prvej fáze na Piesku. To že si tá firma zobrala na rohy veľa obcí, ja za to nemôžem. Dneska som tam síce dvakrát telefonoval, nedvíhali mi... Týždeň predtým ako som odchádzal na dovolenku, tak mi sľúbili, alebo respektíve bolo povedané, že svietidlá z druhej fázy sú nachystané. Jedná sa o 300 kusov svietidiel, ktoré nie je jednoduché namontovať hneď, ale v priebehu niekoľkých mesiacov sa všetko dokončí. Ale dáke sankcie, alebo zmluvné pokuty,.. ja som povedal, ja si to pamätám,.. ale v zmluve nie sú zahrnuté.

Petrásková: Ale sú.

Starosta: Nie sú.

Petrásková: Sú.

Starosta: Nebudeme sa o tom debatovať teraz, nemám tu zmluvu teraz pred sebou. Ale ako to teraz prebieha, prebieha to v súlade so zmluvou.

(Pozn.: Ako to celé prebieha, tak to nevyznieva v prospech obce.)

 

Zákon o tepelnej energetike

Na záver vystúpila p. Pastírová, že vyšiel zákon 657/2004, ktorý bol upravený zákonom č. 100/2014 o tepelnej energetike. Týka sa to bytových domov nad 500 m2. Združenie vlastníkov bytov ju oslovilo, pripravili petíciu s ktorou sa obracajú na prezidenta republiky, národnú radu SR, regulačný úrad, protimonopolný úrad, lebo sú ohrozené vlastnícke práva vlastníkov bytov, lebo nikto nemôže diktovať, že si mám dať na radiátor dať namontovať merač za 60 Eur, ktorý si po 4 rokoch musím dať na vlastné náklady dať kalibrovať atď. Prosí o spoluprácu s obcou.

Upozorňuje, že v tomto dome, kde sídli obecný úrad nie je prevedená termoregulácia, treba vypracovať projekt, ten je dosť drahý, ale peniaze sa vrátia, u nich sa vrátili za 3 ¾ roka. S termoreguláciou tohto domu treba počítať do rozpočtu, aby sa vôbec projekt dal urobiť v tomto bytovom dome. Došikovala p. Jánošíka, technicky by sa to dalo urobiť, i keď je to komplikovanejšie ako v iných  domoch, ale podstata je jedna, každý ten byt má rovnakú teplotu.

Diskusná téma: Zápisnica z rokovania OcZ 11.8.2014

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok