Študovaní ,,inženýři“

28.12.2015 21:07

    Pred mnohými rokmi, keď som ešte pracoval v Strojárňach Piesok ako horizontkár, prišiel za mnou vyslanec KSČ. Valašťan JK, aby mi navrhol stať sa inžinierom. Lákavá ponuka nie? 

    Mal som 35 rokov a zdravotné problémy. Alergia na prach pri obrábaní sivej liatiny, ale aj na chladiacu emulziu. Neviem presne aké pohnútky ich k tomu viedli, že mi dali takúto ponuku, možno ,,akcia Ing. za polovicu“ a pretože JK bol kamarát, prišiel práve za mnou. Ponúkali mi v krátkom čase urobiť si maturitu, mám dojem, že by to netrvalo  ani rok  a za ďalšie dva roky by som bol inžinierom.

Samozrejme som to odmietol, veď aký by bol zo mňa inžinier! K učeniu som nikdy nemal blízko, radšej som sa venoval športu a rôznym iným aktivitám. Ešte som sa ho opýtal, či by som musel podpísať....že určite a ešte aj VUML si urobiť. /večerná univerzita marxizmu-leninizmu/.

Viem, že na Piesku bolo dosť takých, čo túto možnosť neodmietli. Robota im dáko nevoňala a  v kanceláriách sa ľudia nepretrhli. Niektorí potom prišli na dielňu a chceli robiť veľkých šéfov. Ako jeden, ktorý chlapov tak vytáčal, až sa ho rozhodli vysmiať. Zavolali ho ku stroju, ukázali na obrábanú súčiastku a povedali: ,,Choďte niečo robiť s tými zváračmi, lebo toto je veľmi zle zvarené". Ing. došikoval zváračov, no a tí smiech. Na stroji bol odliatok.
Tak by ma celkom zaujímalo, kde títo inžinieri sú,  ako sa uchytili v živote po zmene režimu. 
Vážim si vzdelaných ľudí, ale takých ktorí nadobudli, normálne vzdelanie, nie cez stranu, alebo za ,,klobásky“.

    Myslím, že každý by mal robiť to, na čo má, nepchať sa tam, kde iba škodí. Je mi ľúto keď počúvam, že veľa mladých, vzdelaných, inteligentných ľudí robí pri pásoch, alebo dopĺňa tovar do regálov niekde v zahraničí. Myslím, že by tu boli užitoční, len by nesmeli byť ľahostajní k veciam verejným.               


Jozef Pacera

Diskusná téma: Študovaní ,,inženýři“

pravda?

Fero | 09.03.2016

Pán Pacera, dobre sa hovorí, keď ten o ktorom Vy tak "krásne"píšete že bol Váš kamarát sa nemôže brániť, lebo je už mŕtvy. Máte vôbec charakter? Kde ste bol dovtedy, kým žil a mohol Vám to poprieť. Neurážajte ľudí, ktorí Vám pomohli keď mohli a o tom vzdelaní radšej pomlčím, lebo vieme ako to vtedy bolo. Robte to, čo Vás baví, ale neurážajte nikoho a robte si prácu tak, aby ste nikomu neškodili. Veď napokon na každého raz dôjde.

Pridať nový príspevok