Posledná rozlúčka so starostom zvoleným v prvých slobodných voľbách po novembri 1989

31.07.2016 22:21

Zomrel prvý, po nežnej revolúcii slobodne zvolený starosta vo Valaskej, Pavol Zelenčík.

Foto 1. - Členovia volebnej komisie oznamujú Pavlovi Zelenčíkovi, že bol zvolený za starostu Valaskej.

Zúčastnil som sa aktívne prvých volieb, na všetko si nepamätám, ale dobrý pocit vo mne zostal. O tento pocit sa veľkou mierou zaslúžil Paľo.

    Začínal som ako samostatne hospodáriaci roľník, a tiež som robil predsedu Urbárského spoločenstva vo Valaskej. Musím povedať, boli to dosť ťažké časy. Vracala sa späť pôda a lesy pôvodným majiteľom. Paľo mi pomáhal ako sa dalo. Keď som prišiel za ním s niečím v záujme obce, nikdy mi nepovedal : ,, Staraj sa o svoje kravy, aby ti dobre dojili a toto tu nechaj na mňa“, ako mi povedal jeden z neskorších starostov. Paľo mal záujem pozdvihnúť Valaskú, poľnohospodárstvo a súkromné podnikanie v nej. Keď sa organizoval poznávací zájazd po farmách a ďalších zariadeniach na vidieku do Rakúska, dal mi možnosť sa ho zúčastniť, za čo mu patrí moja vďaka, lebo mi to dalo veľa. Čerpám z toho dodnes.


    Verím, že raz, keď sa bude pozerať niekde z hora na nás, bude mať radosť, ako nám to tu vo Valaskej prekvitá, lebo to, čo sa tu dnes deje, je všetko iné, len nie prekvitajúca Valaská.
Je smutné, že nikto z vedenia obce si nedal za povinnosť pripomenúť, že zomrel prvý slobodne zvolený starosta, veď to bol významný medzník aj v našej obci. Vraj je starosta na dovolenke, ale v dnešnej dobe nie je problém sa spojiť s kýmkoľvek do pár minút kdekoľvek na svete. Mohol poveriť niekoho iného kompetentného z obce, kto by povedal pár slov pri rakve. Paľo si to zaslúžil. Moja manželka by to s radosťou urobila, stačilo povedať.
Česť jeho pamiatke.

Foto 2. - Pavol Zelenčík, starosta pred úradom.

Jozef Pacera

Diskusná téma: Posledná rozlúčka so starostom zvoleným v prvých slobodných voľbách po novembri 1989

Spomienka a posledné zbohom.

Jana | 21.08.2016

Človek odchádza, už sa nevracia, už sa neopakuje, a predsa tu zanecháva vždy niečo po sebe, niečo, čo môže zostať jedine po človeku. Je to práca, je činnosť života, ktorú vykonal pre spoločné dobro ľudskej spoločnosti. Sú to materiálne hodnoty, ale predovšetkým tie neraz ťažko merateľné, ťažko postihnuteľné hodnoty ducha, jeho skutky. Srdce dobilo. Doznel tlkot, prestala bolesť, ústa onemeli, oči stratili lesk a telo stvrdlo.
Smrť preťala vlákno života, vryla do sŕdc jeho najbližších boľavú ranu, aby na ňom zostala trvalá jazva ako dôsledok straty blízkeho človeka.

Poďakovanie do neba.

Blaža | 02.08.2016

Je mi tiež ľúto, že na pohrebe Paľka nikto z vedenia obce nepovedal aspoň slovko "ĎAKUJEME TI". Veď prvým starostom po novembri 1989 sa stal rodený VALAŠŤAN zo známej rodiny Zelenčíkovcov. Okrem toho ako ppovedal na pohrebe Peter Turňa, zásluhy mal nielen o budovanie obce, ale aj o hasičov, čo môžu potvrdiť všetci hasiči. Tak aspoň takto chcem vysloviť slová Paľkovi do neba: vďaka Ti Paľo, veď si bol dobrý organizátor, hasič a hlavne ČLOVEK. Česť Tvojej pamiatke. My čo sme ho poznali, máme na čo spomínať.

Pridať nový príspevok