Novoročné predsavzatia

31.12.2013 13:31

    Ani tento rok nebude výnimkou, v živote nás všetkých, ktorí si každoročne dávame nejaké tie novoročné predsavzatia.

Zlé jazyky hovoria, veď načo si to dávate aj tak to nedodržíte, a prečo si sa s ním o to stavil, keď nemáš takú vôľu, aby si to ustál a presvedčil seba a ostatných, že to v Tebe  /nás / je a že to naozaj aj dokážeme.

Iní zas hovoria, ja si to predsa musím dať – ten záväzok, veď bez toho by to nebolo ono, ešte by som si vyčítal, že som to nespravil !

Ale áno, my si to jednoducho musíme predsavziať a to preto, aby sme počas roku sami sebe nadávali, že prečo sme to nedodržali, resp. pyšne sa pochválili a nechali sa obdivovať, akú máme pevnú vôľu a radostne to počas roka všetkým patrične aj dávali najavo.

Aj ja som si dal takéto predsavzatie, tak ako každý rok, ale to je moje - také tajné, tak ako aj Vaše sú intímne pokiaľ nevyjdú najavo.

Ale chcel by som si veľmi priať, aby sme si my skoro všetci občania dali tiež jedno veľké spoločné predsavzatie a to „záujem

o veci verejné“.

O veci ktoré sú každodenne okolo nás, veci ktorých dianie sa nás bezsprostredne dotýka vo všetkých svojich podobách,či už spoločenských alebo súkromných, ale aj pracovných, pretože toto všetko v nás vyvoláva otázky!

Otázky na ktoré sa nám nie vždy dostávajú odpovede, a keď nie sú odpovede potom vznikajú pochybnosti, fámy, špatné rozhodnutia, či osobná antipatia a mnohé ďalšie negatíva úzko s tým spojené.

Vytráca sa ten dobrý pocit spolupráce, ten pocit že je tu niekto a niečo pre niekoho a nie naopak!

Potom tu prevláda závisť, vytráca sa priateľstvo, riešenia sa prijímajú na hrane zákona, prevláda snaha o ututlanie káuz, o ignorovanie verejnosti, nezáujem o vyslovenie odpovedí, ktoré boli nastolené, to všetko hraničiace s falošným sebavedomím, že len ja „úrad“ a ja „poslanec“ som ten jediný vyvolený  - ten, ktorý som bol Vami zvolený, a štyri roky mi dajte pokoj !!!

Kdesi som čítal, povedala to známa osobnosť: “že ľudia musia dostať po držke“, aby viac neboli štatistmi, aby boli v strehu, aby medzi nami nebola akási skrytá vojna, aby nebol najlepší ten kto zarobil najviac peňazí, či sprivatizoval najviac podnikov, ale aby sa do popredia dostali iné hodnoty.

Hodnoty, s ktorými sme mnohí vyrastali, ktoré sme dostali výchovou, ktoré sú stále v nás, len sú možno trošku prekryté príznakmi tejto rýchlej doby - života, ktorý momentálne žijeme, stresu ktorý každodenne prežívame a na podoby, ktorého náš organizmus jednoducho nie je stavaný.

Prijmite tieto moje slová ako výzvu a urobme spoločne tento prvý krok - krok do Nového roku 2014 a tak že si budeme podstatne viac všímať prácu našich miestnych zákonodarcov a starostlivo sledovať prácu úradu starostu, jeho nevynímajúc, tak aby už nemohlo dochádzať k takým skutočnostiam, aké sa tu diali v doterajšom ale i v predchádzajúcom poslaneckom období, a spoločne poďme v poslednom volebnom roku dostať veci pod väčšiu kontrolu a to našim aktívnym prístupom,...a mohli by sme začať smelšou účasťou na obecných zasadnutiach...až po vyslovenie oných otázok, na ktoré doposiať niet odpovedí !

S prianím väčšej odvahy a nebojácnosti a

        v tomto roku len všetko dobré  ........ Ing.Ján Holko

Novoročné predsavzatia

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok