Jozef Pacera - Zimná údržba

24.09.2015 18:34

Toto píšem ešte predtým, ako vôbec padne rozhodnutie, či budem robiť v zime túto prácu (odhŕňanie ciest a posyp na vlastnom traktore s dokúpením radlice a posýpača za obecné peniaze), aby nevzniklo podozrenie, ak mi OcU zimnú údržbu neodklepne, že sa mstím.

OcU ma oslovil, či by som nemal záujem v zime mojím traktorom odhŕňať a posýpať obecné komunikácie. Túto robotu by som robil rád a myslím, že aj zodpovedne, nemám problém v noci vstať naštartovať traktor a isť odhrnúť a posypať viac exponované úseky Valaštianských ciest, zatiať ostatné cesty by odhŕňal obecný traktor.

Viac ako zaujímavý bol priebeh ďalšieho konania. Stretol  som sa s pracovníčkou OcU a vcelku rozumne sme sa dohodli.  Po tomto stretnutí  nasledovalo oboznámenie poslancov o predpokladaných nákladoch na zakúpenie strojov, v prílohe je graf s rôznymi alternatívami. Zaujímavé na tom grafe sú sumy, koľko by to obec stálo, keby som zimnú údržbu robil ja.

Graf:

Ceny za stroje sú premrštené. Mechanickú radlicu obecný úrad nacenil na skoro 7000€, hoci bežná cena je podstatne nižšia, dodávateľ z BB ju predáva za 1200€. Posýpač nacenili na 5400€, pričom cena dodávateľa z BB 3300€.

Motohodiny obecný úrad určil na 440. To je ako keby som mal počas 4 mesiacov posýpať každý deň a odjazdiť 36 km. Stačí zobrať kalkulačku, posýpač pracuje pri rýchlosti 10km/h. Argument, že motohodina nemusí byť hodina neobstojí, ľahko sa dá overiť v traktore. Pre ilustráciu doplním, že tento rok som urobil do dnešného dňa 307 mh a to som celé leto pripravoval krmoviny asi na 45 ha.

Je chyba, že sa pod takýto graf aj niekto nepodpíše. Ten kto ho vypracoval, ale aj ten čo radil a to hlavne!

Dá sa robiť s takýmito ľuďmi, ktorí manipulujú informáciami, seriózna práca?

V každom prípade prajem si, aby obecný úrad bol schopný zabezpečiť takú údržbu ciest v zime, aby som nemusel kvôli neposypanej ceste vyťahovať z garáda autá ako aj minulú zimu.

 

Video ako funguje odhŕňanie a posýpanie traktorom: https://www.youtube.com/watch?v=NPxwGypS5dc

https://www.youtube.com/watch?v=vEbOxUgCb2I

Jozef Pacera

Diskusná téma: Jozef Pacera - Zimná údržba

drahá zimná údržba

Jana Petrásková | 07.10.2015

Obecný úrad si do tabuľky zimnej údržby (posledný stĺpec) nahodil poriadne vysoké číslo nákladov za motohodiny a to 13 200 Eur. Poviem vám, úbohý to Valbyt, keď ten za zimnú údržbu v roku 2014 traktorom Kubota mal výnosy len 285 eur. Je pravda, že len odhŕňal a neposýpal a varianta 4 obsahuje odhŕňanie a posýpanie, ale na jeden šup. Netreba zháňať pracovníkov na multikáru, ktorí budú rozhadzovať posypový materiál. No a odhŕňanie a posýpanie cez víkend sa rovnalo skoro nule. Odhŕňač šiel len krátko pred robotníckymi autobusmi. Keď sme už pri multikáre, ktorú chce obecný úrad veľmi veľmi kúpiť, pýtam sa, ako také malé autíčko odhrnie aspoň pruh pre jedno auto, veď multikára je tak dobrá na chodníky a sama si pravdepodobne nenaberie ani posypový materiál. Rada by som videla evidenciu motohodín zimnej údržby všetkých strojov Valbytu aj obecného úradu. Možno by sme sa dopracovali k takému číslu, že by sa čudovali aj v Banskej Bystrici, koľko ciest Valaská spravuje a koľko motohodín sa tu odkrúti počas zimnej údržby.

Pridať nový príspevok